וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 0.9% במכירות הקמעוניות ב"יום שישי השחור" בארה"ב ל-8 מיליארד דולר

הדר תדמור

27.11.2005 / 9:08

יום שישי השחור פותח את עונת המבצעים וההנחות לחגים בארה"ב; פתיחת עונת הקניות הרשמית בקרב הקמעוניות המקוונות צפויה מחר, ביום שני הראשון אחרי חג ההודיה אשר קיבל את הכינוי סייבר מאנדיי



מכירות הרשתות הקמעוניות בארה"ב ביום שישי הראשון לאחר חג ההודיה, הידוע גם כ"יום שישי השחור" הפותח את עונת המבצעים לחגים, ירדו מעט לעומת מכירות השיא שנרשמו ב"יום שישי השחור" ב-2004. הירידה היא בחלקה בשל העובדה שהקמעוניות הרחיבו את עונת ההנחות והמבצעים לחגים השנה, ולכן אין הצרכנים ממהרים לרכוש את המתנות לחגים דווקא ביום זה.



המכירות ביום שישי, 25 בנובמבר, ירדו ב-0.9% לעומת מכירות הקמעוניות ב-2004 לפי מספרים ראשוניים שפורסמו על ידי חברת המעקב שופרטרק, העוקבת אחרי מכירותיהן של למעלה מ-45 אלף חנויות בארה"ב. לפי החברה, המכירות הסתכמו ב-8 מיליארד דולר ביום שישי. הנתונים של שופרטרק נוגדים את עמדתה של הפדרציה לקמעונות בארה"ב שקבעה, כי המכירות הקמעוניות ביום שישי השחור השנה יהיו החזקות אי פעם.



מכירות הקמעוניות בארה"ב בעונת החגים מהוות קרוב לרבע ממכירותיהן השנתיות. בשנת 2003 היו המכירות הקמעוניות ב"יום שישי השחור" - יום שישי שלאחר חג ההודיה המכונה כך בשל מעבר מאזני הרשתות מאדום (הפסד) לשחור (רווח) בעקבות נהירת הקונים לחנויות - המכירות היומיות הגבוהות ביותר בשנה. בעוד בשנת 2004, היו המכירות ביום זה שניות למכירות יום שבת ה-18 בדצמבר - שבוע לפני חג המולד, לפני נתוני המועצה הבינ"ל למרכזי קניות (ICSC).



חברת כרטיסי האשראי ויזה הודיעה על עלייה של 12% ל-2.2 מיליארד דולר, בעסקות לחגים שנעשו באמצעות כרטיסי האשראי של החברה. בראש רשימת המוצרים שנרכשו באמצעות כרטיסי ויזה עומדים מוצרי האלקטרוניקה. כ-27 מיליון עסקות נעשו באמצעות כרטיסי ויזה בארה"ב ביום שישי.



וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בארה"ב מסרה, כי 2 מיליון לקוחות ביקרו בחנויותיה בארה"ב במהלך השעתיים הראשונות היום, לאחר שחנויותיה נפתחו בשעה חמש בבוקר - שעה מוקדם מהרגיל. המוני הצרכנים נהרו לחנויות הרשת לאחר שתקליטורי DVD הוצעו בה למכירה במחירים של פחות מ-3.5 דולר, מחשבים שולחניים מתוצרת HP הוצעו למכירה בפחות מ-400 דולרים, טלוויזיות 20 אינץ' עם מסך שטוח נמכרו תמורת פחות מ-90 דולר, ונגני DVD ניידים הוצעו למכירה עבור פחות מ-80 דולר.



הקמעוניות הגדולות בארה"ב פתחו את עונת מכירות החגים בשפע גימיקים ומבצעים שנועדו לעודד את הלקוחות לבוא לחנויות. כך למשל, טרגט, הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב, בישרה ללקוחות בשיחות טלפון בקולו של קרמיט הצפרדע מהחבובות על פתיחת עונת המכירות. רשת סירס העניקה תלושי שי בסך 10 דולרים ל-200 הלקוחות הראשונים שהגיעו לכל אחת מ-2,400 חנויותיה בארה"ב. הרשת גם הציעה הנחות של עד 70% על תכשיטי זהב וכסף.



רשת מייסיס, של חברת פדרייטד דיפרטמנט סטורס, חילקה תלושי חג בסך מיליון דולר לקונים שהשכימו קום. קמעונאית האלקטרוניקה סירקט סיטי דיווחה, כי לא פחות מ-150 בני אדם המתינו בשעה 4:50 בבוקר לפתיחת חנות של הרשת במדינת קונטיקט, בה הוצעו למכירה מחשבים נישאים במחיר של 300 דולרים. כ-400 קונים המתינו לפתיחת דלתות סניף של רשת בסט ביי במדינת מסצ'וסטס.



הפדרציה הקמעונאית הלאומית (NRF) העריכה, כי מוצרי אלקטרוניקה דוגמת טלוויזיות עם מסך שטוח, נגן ה-iPod הפופולרי של חברת אפל, וקונסולת המשחקים Xbox של מיקרוסופט צפויים להיות המתנות הפופולריות ביותר בעונת החגים הנוכחית.



בהלת קניות נרשמה גם אצל קמעוניות האינטרנט. לפי שירות השוואות המחירים באינטרנט פרייס גראבר, נרשמה עלייה של 77% במספר הקונים באינטרנט ביום שישי השחור. קמעונאית האינטרנט אמזון דיווחה, כי שני דגמים של נגן ה-iPod של אפל הם בין שלושת המוצרים הנמכרים ביותר באתר שלה עם פתיחת עונת החגים. אי-ביי דיווחה, כי לקראת פתיחת עונת מכירות החגים ניתן היה למצוא בין המוצרים הנמכרים ביותר שלה את משחק הטריוויה ב-DVD המבוסס על ספרי וסרטי הארי פוטר, "Harry Potter Scene It?".



עם זאת, פתיחת עונת הקניות הרשמית בקרב הקמעוניות המקוונות צפויה מחר, ביום שני הראשון אחרי חג ההודיה, אשר קיבל את הכינוי סייבר מאנדיי. המכירות בקרב קמעוניות האינטרנט צפויות להגיע ל-20 מיליארד דולר במסגרת עונת החגים כולה.



סייבר מאנדיי הפך להיות המקבילה האינטרנטית של יום שישי השחור, וקמעוניות האינטרנט יציעו ביום זה מגוון הנחות ומבצעים לחגים. חברת המחקר קומסקור נטוורקס העריכה, כי הצרכנים בארה"ב יוציאו 19.6 מיליארד דולר על סחורות שאינן טיולים באתרי האינטרנט האמריקאים בין החודשים נובמבר ודצמבר. סכום זה מהווה כ-5% מכלל מכירות החגים מקמעוניות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully