וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח ישיר: הרווחים מתחום הביטוח הסתכמו ב-30 מ' שקל והגאות בשוק ההון תרמה לתיק הנכסים עוד 20 מיליון שקל

טל לוי

27.11.2005 / 10:14

עיקר הפעילות של החברה היא בתחום הביטוח הכללי שרווחיו עלו ברבעון השלישי ב-12% ל-27 מיליון שקל; בשבועות האחרונים עזבו את תפקידם שישה סמנכ"לים בחברה מתוך שבעה



הפועלת בתחום הביטוח מדווחת היום, כי רווחיה מתחום ביטוח החיים והביטוח הכללי עלו ברבעון השלישי של 2005 ב-11% והסתכמו ב-30 מיליון שקל. הגאות בשוק ההון נתנה אותותיה בתיק הנוסטרו של החברה שהכניס עוד כ-20 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הכפילה ביטוח ישיר את הרווח הנקי כמעט פי 5 ל-11 מיליון שקל - וזאת לאחר ניכוי הוצאות תפעוליות, מיסוי והפסד של 5.6 מיליון שקל מחברות מוחזקות.



במבט רחב יותר, עלו רווחי החברה מתחילת השנה מעסקי הביטוח ב-37% ל-70 מיליון שקל ותיק הנוסטרו הניב עוד 24 מיליון שקל לעומת הכנסה זניחה בתקופה המקבילה. עם זאת, השורה התחתונה צנחה ל-14 מיליון שקל לעומת 29 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ואולם, הרווח הגבוה ב-9 החודשים הראשונים של 2004 נובע מהכנסה חד פעמית של 48 מיליון שקל שמקורם ברווח הון כתוצאה ממכירת 21.5% ממניות החברה.







כאמור, פועלת ביטוח ישיר בשני תחומים: ביטוח החיים והביטוח הכללי (מכוניות ובתים) ומכאן שיש להביט באופן נפרד על כל מגזר.



עיקר עסקי הביטוח של החברה עוסקים בביטוח הכללי שרווחיו עלו ברבעון השלישי של 2005 ב-12% והסתכמו ל-27 מיליון שקל. בביטוח ישיר גבו פרמיות נטו (כלומר בניכוי ביטוחי משנה וגידל בעתודה לסיכונים שטרם חלפו) בהיקף של 198 מיליון שקל לעומת 179 מיליון שקל ברבעון המקביל. כספי הפוליסות שהושקעו בשוק ההון הוסיפו עוד 24 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון שקל ברבעון המקביל והחברה אף שילמה 134 מיליון שקל למבוטחיה, לעומת 121 מיליון שקל ברבעון המקביל. בסך הכל, רשמה החברה רווח נקי של 62 מיליון שקל במגזר הביטוח הכללי לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל.



עסקי ביטוח החיים של החברה הניבו רווח של 2.8 מיליון שקל, לעומת 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפרמיות ששילמו המבוטחים (נטו) הסתכמו הרבעון ב-17.3 מיליון שקל לעומת 14.8 מיליון שקל ברבעון המקביל וכספי הפוליסות שהושקעו בשוק ההון תרמו עוד 4 מיליון שקל לעומת מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל.



בביטוח ישיר מתרחש בשבועות האחרונים גל פרישות על רקע מינויה של אורלי ירקוני לתפקיד מנכ"ל החברה. סמנכ"לית החברה, ישראלה טיטלבוים סיימה את עבודתה בסוף השבוע האחרון ולפני מספר שבועות פרש גם עמוס לוזון ששימש כראש אגף ביטוח החיים בחברה. בשבועות האחרונים פרשו שלושה סמנכ"לים בכירים נוספים: אורי שמר, יעל גבע ותמי שושני, ששימשה כמנהלת משאבי האנוש בחברה. בסך הכל, עזבו בשבועות האחרונים שישה סמנכ"לים בחברה מתוך שבעה. היחיד שנותר לפי שעה במקומו הוא חיים אלמוזלינו.



מניית החברה, שנשלטת (66%) בידי חברת צור שבשליטת משפחת שנידמן, הוסיפה 27% מתחילת השנה ושווי השוק שלה עומד על 695 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully