וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא קצב: לא אשקול להעניק חנינה לברגותי

ארנון רגולר

27.11.2005 / 10:47

קצב דחה את הקריאות לשחרר את מנהיג התנזים הכלוא בישראל בעקבות ניצחונו בפריימריס בפת"ח: "זכייה בקלפי אינה סיבה"; מקור מדיני: ברגותי ישוחרר במסגרת הסכם שלום



מאת ארנון רגולר, אלוף בן ושירות "הארץ"



נשיא המדינה, משה קצב, אמר הבוקר כי לא ישקול להעניק חנינה לראש התנזים בגדה המערבית הכלוא בישראל, מרוואן ברגותי, מסיבות פוליטיות. בעקבות זכייתו של ברגותי בפריימריס של הפתח ברמאללה והקריאות בישראל לשחררו, אמר קצב בראיון לגלי צה"ל כי "מוסד החנינה נועד כדי להקל בעונשם של אסירים מסיבות הומניטריות ולא משיקולים פוליטיים מדיניים. אם יהיו שיקולים של חסד ורחמים - אתן את דעתי עליו, אבל שיקולים פוליטיים, מכיוון שמישהו זכה בקלפי בבחירות, היא לא סיבה".



מקור מדיני בכיר אמר אתמול כי ישראל עשויה לשחרר את ברגותי רק במסגרת הסכם שלום עתידי עם הפלשתינאים. לדבריו, "מקובל שהסדרי שלום מלווים בשחרור אסירים, וגם אז לא בטוח שהוא ישוחרר". המקור הבכיר מתח ביקורת גם על יו"ר מרצ-יח"ד, יוסי ביילין, שבירך על ניצחונו של ברגותי וקרא לשחרורו המיידי וגם על שר החוץ, סילבן שלום, "שמיהר להגיב באמירה שברגותי לא ישוחרר לעולם ועד".



לדברי המקור הבכיר, אין כעת שום מגעים או הידברות לשחרור ברגותי. בחודשים האחרונים נפוצו מדי פעם שמועות, שהממשל האמריקאי יוביל מהלך לשחרור ברגותי, בתמורה לשחרור המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד מכלאו בארה"ב. הממשל ינמק זאת בבקשה של הרשות הפלשתינית, שנועדה לחזק את מעמדה. מקורות מדיניים וביטחוניים הכחישו שיש יוזמה כזאת.



הצמרת המדינית בישראל עוקבת בחודשים האחרונים אחר התחזקות מעמדו של ברגותי מול יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן). ישראל מאפשרת לברגותי לפגוש בקביעות שרים ובכירים ברשות, שבאים להתייעץ עמו בכלא, ובהם שר האוצר הפלשתיני, סלאם פיאד.



המקור הבכיר העריך כי "ניצחונו המרשים של ברגותי בפריימריס הוא קריסה של הגוורדיה הישנה" בצמרת הפתח. "ברגותי איים על אבו מאזן, שאם לא ייענו תנאיו הוא ירוץ ברשימה עצמאית, דבר שעבאס מאוד לא רצה. הזכייה נותנת עכשיו משנה תוקף לאיומיו של ברגותי, ולכן הוא יוכל לקיים את הבטחתו ולקדם את אנשיו
במקביל, ברמאללה זכה מרוואן ברגותי, מנהיג התנזים הכלוא בישראל, במקום הראשון ברשימה בהפרש גדול מיתר המתחרים. על פי החלטה מוקדמת היה ברגותי צפוי לאייש את המקום הראשון ברשימה הארצית של הפתח אך הוא התמודד בכל זאת ומתוך 42 אלף הרשומים בארגון שהשתתפו בבחירות ברמאללה, כ-35 אלף נתנו לו את קולם.



למקום השני בפריימריס ברמאללה הגיע כדורה פארס, חבר המועצה המחוקקת. את המקומות הבאים ברשימה תפסו מנהיגי שטח בפתח וחברי הזרוע הצבאית של הארגון, "גדודי חללי אל-אקצה". את רשימת המועמדים סגר סחר חבש, חבר הוועד המרכזי של הפתח ואיש הדור הוותיק בפתח שהגיע למקום ה-36 וזכה ל2,363 קולות בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully