וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על ראש ממשלת בריטניה בגין קשריו עם חברת הייעוץ מקינזי

סוכנויות הידיעות

27.11.2005 / 10:49

בלייר, שיועצו המיוחד וראש צוות המדיניות שלו הם עובדים לשעבר של החברה, שכר את שירותי מקינזי להכנת דו"ח סודי על הממשלה, דיווח "פייננשל טיימס"



ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, סופג ביקורת על רקע קשריו עם חברת הייעוץ מקינזי, לאחר שהתברר כי שכר את שירותי החברה לצורך הכנת דו"ח סודי לגיבוש ארגון מחדש מרחיק לכת של פעילות ממשלת בריטניה. כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



מנכ"ל משרד ראש הממשלה, גאס אודונל, הזמין ממקינזי מחקר לגבי תפקוד ממשלת בריטניה, אשר לדברי גורמים בממשלה נועד לסייע לגורדון בראון להדק את שליטתו בממשלה לאחר שיתפוס את מקומו של בלייר בתפקיד ראש הממשלה, לאחר שהאחרון יפרוש.



המחקר שהזמין גאס נועד להכין את הקרקע עבור בראון לבניית בסיס כוח שבלייר "היה רק יכול לחלום עליו", אמר שלשום שר בממשלה לטיימס. תכלית המחקר היא לבצע "ניעור בממשלה שיגדיל את כוחם של מזכיר הממשלה וראש הממשלה ", הוסיף.



מקינזי, אשר תקבל 95 אלף ליש"ט (163 אלף דולר) עבור המחקר, החלה בביצועו בחודש אוקטובר וצפויה להגישו לפני חג המולד.



החשיפה של השכרת שירותי מקינזי שבה ועוררה את המחלוקת בממשלת בריטניה לגבי הקשרים ההדוקים בין משרד ראש הממשלה לחברה. גורם בכיר אמר לטיימס, כי לחברה "יצא שם לא טוב במיוחד בקרב השירות הציבורי. אנשיה באים ואומרים את המובן מאליו באמצעות מצגות פאוארפוינט".



לורד בירט, אשר שימש כיועץ מיוחד של ראש הממשלה בלייר, פרש ממקינזי בחודש יולי על רקע טענות בדבר ניגוד עניינים. משרד ההגנה הבריטי לבדו העניק למקינזי חוזים ייעוץ בסך 40 מיליון ליש"ט (69 מיליון דולר) מאז שנת 2001.



דיוויד בנט, ראש צוות המדיניות של משרד ראש הממשלה, אף הוא עובד לשעבר של מקינזי.



דובר מטעם מקינזי אמר בתגובה לטיימס, כי החברה התחרתה מול חברות אחרות על החוזה, וכי לא הלורד בירט ולא בנט היו מעורבים בתהליך הענקת החוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully