וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו תשואות מציגה: שווי של 270 מיליון שקל על הפסד של 4.4 מיליון שקל ברבעון

אסף רותם

28.11.2005 / 9:54

הפסדי פוזיציית השורט על המעו"ף קיזזו במלואם את עליית ערך המניות של אי.די.בי, ההשקעה העיקרית של טאו; הוצאות המימון היוו את מרבית ההפסד



אחת האימרות המפורסמות של לאו צה, ממייסדי הטאויזם, היא: "עשה באפס מעשה - והכל מעצמו ייעשה". נראה כי יש באמרה זו בכדי להמחיש את מדיניות ההשקעה של טאו תשואות, בבעלות אילן בן דב ובניהול יוסי ארד.



עשה באפס מעשה, כי טאו הינה חברה ללא הכנסה תפעולית, שכל רווחיה נובעים מעליית הערך של אחזקות המיעוט שלה באי.די.בי, הכשרת היישוב, מטעי הדר וגירון. בנוסף, לחברה אחזקה של 20% בסולומון שוקי הון, בית ההשקעות התזזיתי של עמית ברגר ומרקסטון, שם היא דווקא כן מגלה מעורבות ניהולית.



למרות זאת, טאו תשואות, לשעבר ירדן השקעות, ובעיקר הבעלים וההנהלה, זוכים לאמון רב מצד המשקיעים ונסחרת בשווי של כ-270 מיליון שקל. אולם, השווי העצום של החברה בטח לא משקף את תוצאותיה. טאו סיימה בהפסד של 4.4 מיליון שקל את הרבעון שלישי, הראשון מאז סיימה את השינויים הגדולים שעברו עליה ברבעון השלישי, כאשר רכשה את תיק ההשקעות הענק של יבואנית הסלולר - הנשלטת גם כן על ידי בן דב.



כשבן דב וארד חיפשו חברה להחיות מן האוב ולהכניס אליה את פעילות ההשקעה שלהם, ירדן היתה זאת שמשכה את עיניהם בשל הפסדיה הצבורים על השקעתה בהכשרת היישוב, בסך של כ-200 מיליון שקל. ארד ובן דב הניחו שניתן לנצל את ההפסדים כנכס מס ברגע שיכניסו אליו פעילות פיננסית רווחית. היום יכולים החברים מטאו לרשום בגאווה הפסד נוסף אותו יוכלו לספר למשקיעים כי ינצלו לרווחים עתידיים.



עיקר אחזקותיה של טאו הן מניות באי.די.בי, בהיקף של 259 מיליון שקל, ומולן מגודרת טאו בפוזיציה של מכירה בחסר (שורט) של מדד המעו"ף, בהיקף של כ-30 מיליון שקל. ההנחה של ארד ובן דב היתה שאי.די.בי תניב תשואה גבוהה יותר מאשר מדד המעו"ף והפעולה המקזזת של ה"שורט" נועדה להפחית סיכון מהפוזיציה ולהדוף תרחיש שבו כל השוק ירד בחוזקה. מכיוון שברבעון השני תשואת המעו"ף היתה זהה לזו של אי.די.בי, קיזזו הפסדי הגידור במלואם את רווחי ההשקעה, כ-21 מיליון שקל. טאו נותרה עם הוצאות המימון של 3.4 מיליון שקל על ההלוואה הבנקאית הגדולה שליוותה את מהלך הרכישה, שמגיעה ל-392 מיליון שקל. לכך, ניתוספו הוצאות הנהלה בסך 862 אלף שקל, מה שהביא את החברה להפסד של 4.4 מיליון שקל.



נוכח ההפסד, תפח הגירעון בהון העצמי, שעמד על 44 מיליון שקל בתום הרבעון השני, ליותר מ-48 מיליון שקל עם תום הרבעון השלישי. אולם, כחלק מגיוס הון של כ-295 מיליון שקל שהובילה החברה באוקטובר, נסגר הגירעון האמור בגיוס מוצלח של 49 מיליון שקל במניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully