וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום לא מתרגשת מהורדת המלצה ל"תשואת שוק" על ידי כלל פיננסים בטוחה ועולה ב-2.7%

שרון שפורר

27.11.2005 / 11:19

יסכה ארז רואה בחיוב את אסטרטגיית הרכישות, אך מודאגת מהצמיחה הפנימית הנמוכה; מוצאת סימני חולשה גם ברבעון 4 וצופה רכישה חדשה באירופה עד לתחילת 2006



האנליסטית יסכה ארז מכלל פיננסים בטוחה החליטה להוריד את ההמלצה למניית יצרנית תמציות המזון והריח, חברת ל"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 37.5 שקל - גבוה בכ-15% ממחיר הפתיחה של המניה הבוקר בתל אביב. ארז רואה אמנם בחיוב את אסטרטגיית הרכישות של החברה המאפשרת, בראייתה, צמיחה מהירה ובקצב גבוה יותר, אך היא מודאגת מהצמיחה הפנימית הנמוכה של חברת פרוטרום.



בנטרול איחוד הפעילות הנרכשת של חברת התמציות IFF, הצמיחה הפנימית של פרוטרום מוערכת על ידה כאפסית ואם לא די בכך, הרי שהיא צופה המשך ביקושים חלשים גם בעתיד. לדבריה, חברה בסדר גודל של פרוטרום, שהינה קטנה יחסית וגמישה, היתה אמורה להצליח לייצר צמיחה פנימית גבוהה יותר, במיוחד נוכח העובדה שחברות אחרות הצליחו לצמוח בשיעורים נמוכים בתנאי השוק הקיימים.



האנליסטית של כלל פיננסים בטוחה מוצאת סימני חולשה גם ברבעון הרביעי של פרוטרום, וזאת מסיבות מספר ובהן: החולשה בביקושים במערב אירופה - השוק העיקרי של פרוטרום, סל המטבעות שהביא לקיזוז של 2.5% בצמיחה ברבעון השלישי וברבעון הרביעי, חוזה ארז, יקזז מהצמיחה כ-8% ותוספת זניחה מאיחוד מכירות IFF צרפת, שאוחדה אך באמצע הרבעון - בחודש נובמבר.



נקודה נוספת אליה מתייחסים בכלל פיננסים בטוחה, היא רכישות חדשות. האם הרכישה הבאה קרובה, שואלת יסכה ארז וצופה, כי לאחר תקופה של שקט יחסי אנו צפויים להתבשר על רכישה קרובה לקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאה. קרוב לוודאי, הם משערים, שהרכישה תהיה באירופה, למרות ששוק היעד של פרוטרום הוא השוק האמריקאי. סדר הגודל של הרכישה צפוי לעמוד על כמה עשרות מיליוני דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully