וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אלרואי מימן את ההשקעה בניו-פארם בשיעבוד מניות ECI

שלומי גולובינסקי

27.11.2005 / 12:43

נכון להיום, לא עומדת הרשת בתנאי האשראי שהציבו לה הבנקים בשל גירעון של 21 מיליון שקל בהונה העצמי; ניו-פארם הקפיאה מהלך להקמת רשת חנויות דראגסטור ברומניה



חברת ההשקעות , הנשלטת על ידי רוני אלרואי (חתנו של איש העסקים יצחק תשובה), מימנה את ההשקעה ברכישת רשת הדראג-סטור ניו-פארם, בין היתר, באמצעות שיעבוד מניות שברשותה. כך עולה מהדו"חות הכספיים של ישאל לרבעון השלישי.



ישאל שילמה 81 מיליון שקל עבור הבעלות המלאה על הרשת, המשקפים 16 מיליון דולר, ועוד 9 מיליון שקל ששולמו ישירות לקופת ניו-פארם. בכפןף להחלטת הממונה על ההגבלים העיסקיים, היא עתידה למכור מחזית מההחזקה הזאת לרשת . ישאל החליטה לאחרונה לסווג מחצית מהחזקותיה במניות ECI - בשווי כספי של 37 מיליון שקל - בהשקעה לטווח ארוך. המחצית השנייה מוצגת כהשקעה לזמן קצר המיועדת ככל הנראה למימוש במהלך השנה הקרובה.



עוד מתברר מדו"חות ישאל, כי לצד החלטת הרשת לסגור את 11 הסניפים שלה שפעלו בתוך סניפי הג'מבו, הוחלט גם על הקפאת המהלך להקמת רשת חנויות דראגסטור ברומניה - עובדה שגררה הפרשה בדו"חות הכספיים. ניו-פארם מציינת, כי בעלת השליטה שלה לשעבר, רשת קלאבמרקט שקרסה, חייבת לה כ-3.8 מיליון שקל, סכום שייגבה בהתאם להסדר הנושים שיגובש בקלאבמרקט. בנוסף, פנו לניו-פארם מספר ספקים, בטענה כי הרשת חייבת להם כספים על חשבון מוצרים שנרכשו ונמכרו בסניפים שהפעילה בתוך סניפי קלאבמרט. ניו פארם מציינת, כי מדובר בחובות נוספים של כ-2 מיליון שקל בגינם בוצעה הפרשה בדו"חות הכספיים.



עוד עולה מדו"חות ישאל, כי ניו-פארם לא עומדת בתנאי האשראי של הבנקים. בין היתר, התחייבה הרשת כי משנת 2003 ואילך, יגדל בכל שנה ההון העצמי בסכום מינימלי של 5 מיליון שקל, כך שלכל המאוחר עד דצמבר 2009 תחזור ניו-פארם להון חיובי. בנוסף, התחייבה ניו-פארם כי הגירעון בהון העצמי שלה לא יעלה על 18 מיליון שקל לעומת 21.5 מיליון שקל כיום.



ישאל מציינת בדו"חותיה, כי על רקע קריסת הקלאבמרקט וההפרשות שנלוו לפרשה, היא צופה כי לא תעמוד בתנאי האשראי של הבנקים. במסגרת הדיונים עם הבנקים, הסכים אחד מהם להעלות את מסגרת האשראי של הרשת מ-50 מיליון שקל ל-55 מיליון שקל, במקביל להעמדת ערבות בעלים (מצד ישאל) בהיקף של 15 מיליון שקל.



בין הרשת והבנקים הוסכם, כי אי עמידתה של ניו-פארם בתנאי האשראי של הבנקים עד סוף השנה (2005) לא יהוו עילה לדרישת פירעון חובות.



ישאל סיימה את הרבעון השלישי של 2005 עם הפסד של 2.1 מיליון שקל, שהעביר את החברה להפסד של 910 אלף שקל מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully