וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: לראשונה מזה שבועיים וחצי הדולר בשער נמוך מ-4.70 ש'; נסחר ב-4.693 ש' במסגרת המסחר באופציות

טל לוי

27.11.2005 / 13:40

לפני 5 ימים נסחר הדולר ברמת שיא של 4.741 שקלים; גיפט: "הבורסה עלתה והשקל תיקן; השוק המקומי מחכה להחלטת בנק ישראל על הריבית"



לראשונה מזה שבועיים וחצי, נסחר הדולר ברמה הנמוכה מ-4.70 שקלים, וזאת 5 ימים בלבד לאחר ששערו היציג נקבע על 4.741 שקלים. אמנם היום לא מתקיים מסחר במטבע חוץ, אולם האופציות על הדולר הנסחרות בין הבנקים משקפות שער של סביב 4.693 שקלים למטבע האמריקאי.



"שוק המט"ח העולמי התאפיין השבוע בתנודתיות רבה, אך מבלי לשבור רמות טכניות חשובות", כותבים בבית ההשקעות גיפט. "הסיבה לתנודתיות זו, היא סדרת ידיעות על כוונותיהם של בנקים מרכזיים לגבי המדיניות המוניטרית שלהם. נשיא הבנק המרכזי האירופי, קלוד טרישה, היה הראשון שהתחיל במהלך ביום שישי שעבר, כאשר הצהיר באופן ברור למדי על כוונתו להעלות את שיעור הריבית של גוש היורו ב-0.25% ביום חמישי האחרון, וכתוצאה מכך נחלש הדולר האמריקאי. אולם כמו שטרישה נותן, הוא גם יודע לקחת: ביום שני, בנאומו בפני הפרלמנט האירופאי, הבהיר כי אין להבין מדבריו שהבנק עומד להתחיל במסע ממושך של העלאות ריבית. כתוצאה מכך, הדולר האמריקאי התחזק שוב".



אירוע נוסף השבוע היה דבריהם של חברי ועדת השווקים הפתוחים של הפדרל ריזרב. ועדה זו מתכנסת 8 פעמים בשנה ולאחר כ-3 שבועות מפרסמת את פרוטוקול הישיבה. השבוע פורסם הפרוטוקול, וממנו עלה כי מספר חברים (ששמם לא נמסר לפרסום) הביעו חשש שהריבית תהיה גבוהה מדי בסופו של התהליך, והפרוטוקול אף כלל דיון בנוגע לשינוי המלל המופיע ליד ההחלטה על גובה הריבית. עם פרסום הידיעה, עלה מחירן של איגרות החוב האמריקאיות (לעומת ירידה בתשואתן) והדבר גרם לירידה חדה בכוחו של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם.



השוק מייחס חשיבות רבה לרישום בפרוטוקולים, שכן הפדרל ריזרב ידוע כמי שנוהג לאותת על כוונותיו, דבר המרמז כי ייתכן שסוף רצף הריביות קרב. כלכלנים אחדים אף סבורים שכבר בהודעת הריבית הקרובה ב-13 בדצמבר, תשתנה ההתנסחות.



בשוק המקומי, הוקל מעט הלחץ על השקל הודות להתבהרות המצב הפוליטי בארץ. "הבורסה עלתה והשקל תיקן, ומרבית השוק המקומי מחכה להחלטת בנק ישראל על שיעור הריבית ביום שני הקרוב", כותבים בגיפט. "באופן מעניין, שוק ההון מגלם העלאת ריבית של 0.59% מצד בנק ישראל. לדעתנו, יותר סביר שהנגיד יבחר להעלות את הריבית ב-0.25% בלבד החודש ויחכה להעלאה נוספת בחודש הבא, על פי הצורך".



עוד מציינים בגיפט כי השקל עלול לסגת מעט, לאחר ששער הדולר ירד מתחת ל-4.70 שקלים. השקל יושפע, כמובן, מהתפתחויות שער הדולר בעולם, שמשפיע גם על שוק המט"ח המקומי. לעת עתה, רמת התמיכה הקרובה של הדולר נמצאת ב-4.6850 ורמת התנגדות קרובה ב-4.7250.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully