וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חוות דעת של מזוז: לא מונו ממלאי מקום זמניים לשרי העבודה שפרשו

גדעון אלון

27.11.2005 / 13:52

שרון ימתין למינוי עד ה-9 בדצמבר לאחר הפיכתה של הממשלה לממשלת מעבר; 6 התיקים עוברים לאחריות שרון; שרי הליכוד התכוונו להימנע בהצבעה למרות הביקורת על המהלך



מאת גדעון אלון, מזל מועלם ושירות "הארץ"



ראש הממשלה, אריאל שרון, קיבל את המלצתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שלא למנות ממלאי מקום לשרי העבודה שפרשו מהממשלה. בחוות דעת שהעביר לשרון ציין כי מזוז, כי בעקבות ההחלטה לפזר את הכנסת ב-8 בדצמבר תהפוך הממשלה באותה עת לממשלת מעבר, ואז יוכל ראש הממשלה למנות ח"כים לשרים בממשלתו ללא צורך בקבלת אישור הכנסת. בעקבות חוות הדעת, החליט שרון שלא להביא היום להצבעה בממשלה את המינויים. כל ששת התיקים שפינו שרי העבודה - התשתיות הלאומיות, התקשורת, הפנים, השיכון, איכות הסביבה ומשרד המדע והטכנולוגיה - נותרו בידיו של שרון למשך שבועיים נוספים עד שימנה שרים חדשים.



מקורבי שרון מסרו אתמול כי שרון ימנה שרים מקרב הח"כים של סיעתו - ככל הנראה הח"כים רוני בר-און, זאב בוים ואולי גם רוחמה אברהם. בממשלה מכהנים עתה 12 שרים - שישה מהם נמנים עם תומכיו של שרון ממפלגת "קדימה" ושישה מהליכוד.



שרון התכוון להביא הבוקר לאישור הממשלה את מינויים הזמני של שרי "קדימה", במקום שרי העבודה. שרי הליכוד הודיעו בבוקר כי הם מתכוונים להימנע בהצבעה, ולאפשר בכך את המינויים, למרות שמתחו ביקורת על כך ששרון לא התכוון למנות ממלאי מקום מקרב שרי הליכוד. אילו שרי הליכוד היו מתנגדים למינויים הזמניים, שרון לא יכול היה למנות ממלאי מקום. ההחלטה להימנע נבעה, לדבריהם, מתוך תחושת אחריות לאומית לכך שאי אפשר ששישה משרדי ממשלה יישארו ללא שרים שינהלו אותם.



שרת החינוך, לימור לבנת, אמרה הבוקר כי ראוי היה שרה"מ היה מתייעץ עם שרי הליכוד על המינויים. "לצערי רה"מ מתנהג כאילו מדובר בנחלה פרטית", אמרה. שר החוץ, סילבן שלום, אמר אמש בערוץ 2 כי ההחלטה של שרון למנות רק את מקורביו לממלאי מקום של שרי העבודה שהתפטרו נראית לו "מוזרה", משום שסיעת "קדימה" מייצגת רק 14 ח"כים שפרשו מהליכוד, לעומת 26 שנשארו. שלום ציין, שהמועמדים לראשות הליכוד סיכמו ביניהם כי מי שייבחר כיו"ר התנועה ומועמדה לראשות הממשלה ב-19 בדצמבר, יחליט מתי שרי הליכוד יפרשו מהממשלה.



מקורבי שרון אמרו כי הסיבה לכך ששרון התכוון למנות רק את שרי קדימה היא ששרי הליכוד מתכוונים בקרוב לפרוש מהממשלה ולכן אין מקום להטיל עליהם מילוי מקום זמני של שרים אחרים ובכך לגרום לתחלופה מהירה של השרים האחראים על אותם משרדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully