וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הייעוץ Haskoning נבחרה להכין תוכנית אב לפיתוח נמלי הים בישראל

שרון קדמי

27.11.2005 / 13:51

עמוס רון מנכ"ל חברת נמלי ישראל: "בכוונתנו לעדכן את תוכנית האב בראיה משקית לאומית לטווח של 50 השנים הבאות"; בשלב הבא של פיתוח הנמלים מתוכננת כניסה של גורמים פרטיים להפעלת מסופים



חברת הייעוץ הבינלאומית לתכנון נמלים Haskoning מהולנד, נבחרה על ידי חברת נמלי ישראל להכנת תוכנית אב לפיתוח נמלי הים. החברה נבחרה מתוך 5 חברות בינלאומיות לייעוץ ולתכנון נמלים שהגישו הצעות. לדברי עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, תוכנית האב החדשה תהווה בסיס לקבלת ההחלטות על השלב הבא של פיתוח הנמלים, בו מתוכננת כניסה של גורמים פרטיים להפעלת מסופים, במסגרת הגברת התחרותיות בתחום.



תוכנית האב הקיימת לפיתוח הנמלים הוכנה על ידי רשות הנמלים לפני עשור ואושרה ע"י הממשלה ב- 1995, וממנה נגזרו תוכניות הפיתוח של נמלי חיפה ואשדוד - שלב א' של פרויקטי היובל והכרמל. "בכוונתנו לעדכן את תוכנית האב, בראיה משקית לאומית, לטווח של 50 השנים הבאות ולהתאימה להתפתחויות העולמיות והאזוריות בסחר הימי הבינלאומי, בכלל זה - הגידול בתנועת המטענים, סל האוניות העתידי, פיתוח טכנולוגי והתמחות נמלים ומסופים. בנוסף תגדיר התכנית את הצרכים הלאומיים בכל הקשור לשמירת עתודות שטחי יבשה וים לפעילות נמלית", ציין רון.



בחברת נמלי ישראל ציינו, כי בהכנת תוכנית האב ישולבו גורמים שונים בהם משרדי התחבורה, האוצר והפנים, חברות הנמל, רשויות מקומיות, נציגי הספנות, המשתמשים בהובלה ימית, התעשייה והמסחר. תוכנית האב לפיתוח הנמלים תכלול בחינת חלופות פיתוח, בחינת סביבת הנמל ושילובו במרקם האורבני ועם מערכי תחבורה אזוריים, פיתוח שטחי עורף ומרכזים לוגיסטיים והיבטי איכות סביבה ובטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully