וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב ממשיך להתכווץ

שלומי גולובינסקי

27.11.2005 / 14:35

קבוצת מעריב סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2005 עם הפסד נקי של 10 מיליון שקל. ההכנסות ירדו ב-7% מתחילת השנה

פירות ההתייעלות הגדולה שנערכה בקבוצת מעריב נותנים את אותותיהם בדו"חות הרבעון השלישי, שמשגרת לבורסה החברה שבשליטת משפחת נמרודי. למרות ההתייעלות, קבוצת מעריב עדיין לא מצליחה להתייצב על רווח תפעולי משמעותי, ואלמלא הטבת מס, אף היתה מסיימת את הרבעון השלישי בהפסד.

שורת ההכנסות מאכזבת: בענף העיתונות מדווחים על עלייה חדה בהכנסות מפרסום (המהוות מרכיב מרכזי בהכנסות העיתונים) בחודשים האחרונים, ועל כך שחודש ספטמבר היה מצויין. עם זאת, מעריב מדווח על הכנסות של 129.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, ירידה קלה מהרבעון השני, וירידה חריפה - בשיעור של 9% - ביחס להכנסות ברבעון המקביל.

בסך הכל, מסיימת קבוצת מעריב את תשעת החודשים הראשונים של 2005 עם הכנסות של 382 מיליון שקל - ירידה של 7% ביחס לתקופה המקבילה. במעריב גם מדווחים על עלייה קלה במכירת עיתונים ביחס לרבעון הקודם.

בסעיף עלות המכר, באה לידי ביטוי ההתייעלות הגדולה של מעריב. על אף הירידה בהכנסות, הרווח הגולמי טיפס ב-10% מ-40 מיליון שקל ל-44 מיליון שקל ברבעון החולף. שורת הרווח התפעולי הצביעה על רווח נקי של 2 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשם מעריב רווח נקי של מיליון שקל לעומת הפסד כבד של 19 מיליון שקל ברבעון המקביל. ללא זקיפת הטבת מס, היה גם הרבעון החולף מסתיים בהפסד. זאת, מכיוון שלמעריב חובות גדולים, שגררו הוצאות מימון בגובה 8.5 מיליון שקל. הקבוצה הציגה הפסד לפני מס של 1.2 מיליון שקל ברבעון.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, מדווחת קבוצת מעריב על הפסד נקי של 10 מיליון שקל לעומת רווח של 66 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההפסד נובע בעיקר מרווח הון גדול - מימוש אחזקות הקבוצה בחברת הכבלים מתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully