וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות' החל לסקר את אל על עם "תשואת יתר"; "מחיר היעד גבוה ב-34% ממחיר השוק"

שרון שפורר

27.11.2005 / 15:06

האנליסט אורי הרשקוביץ העניק למניה יעד של 5 שקלים; לדבריו, "העתיד נראה ורוד אך הסביבה מאופיינת באי ודאות גבוהה"



כשמביטים אל העתיד, נראה כי מוט ההיגוי נמצא בידיים טובות ומנוסות. כך אומר היום האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר ושות' בעקבות הדו"חות המצוינים שהציגה בסוף השבוע החולף. הרשקוביץ סבור כי אל על עשתה דרך ניכרת מאז הפרטתה ברמת היעילות התפעולית. לדבריו, מצב התיירות, המצב הגיאו-פוליטי והמצב הכלכלי השתפרו משמעותית. כמו כן, הוא סבור כי תנאי המאקרו נמצאים בכיוון הנכון.



לדברי הרשקוביץ, גם כשהשתמש בשיעור היוון גבוה של 11% ובהנחות שמרניות מאוד, הוא הגיע למחיר יעד של מעל ל-5 שקלים למניה - גבוה בכ-34% ממחירה הבוקר באחד העם. לפיכך, הוא החליט לסקר אותה בהמלצת "תשואת יתר".



הרשקוביץ מציין, כי רמת ההשקעות בחברה נשמרה נמוכה בגובה של עשרות מיליוני דולרים מתחילת השנה. להערכתו, החברה מקצצת בהשקעות וצוברת מזומנים כדי להיערך לרמת ההשקעות הגבוהה הצפויה ב-2007 - כ-300 מיליון דולר - לצורך רכישתם של שני מטוסים יקרים. הוא מפנה את תשומת הלב גם להפרשות של כ-16 מיליון דולר שביצעה החברה לטובת פרישה מוקדמת של עובדים. הרשקוביץ מציין, כי הירידה במצבת כוח האדם בעל העלות הגבוהה תבוא לידי ביטוי בעלייה בשיעורי הרווחיות בשנה הקרובה.



עם זאת, הוא מזהיר כי למרות שהעתיד של אל על נראה ורוד, סביבת העבודה של החברה תמשיך להיות מאופיינת ברמת אי ודאות גבוהה. זאת, כתוצאה מהמצב הגיאו-פוליטי במזרח התיכון; הכלכלה העולמית; שפעת העופות; האגרסיוויות של המתחרים; תפקוד הרגולטור המקומי; מחירי הדלק; מידת ההגנה שמספקות ההגנות על מחירי הדלק ועלותן, ויכולתה של אל על להטמיע תהליכי התייעלות בהצלחה.



בלידר ושות' חוזים, כי אל על תציג ברבעון הנוכחי רווח של 18 מיליון דולר על הכנסות של 407 מיליון דולר. בנוסף להכנסות של 485 מיליון דולר ורווח של 52 מיליון דולר, שעליהם דיווחה ברבעון החולף, עתידה החברה לסיים את השנה עם רווח של 73 מיליון דולר - פי 2 לעומת 2004. כמו כן, צפויה החברה לרשום הכנסות של 1.6 מיליארד דולר - גבוה בכ-18% מאשר בשנה קודם לכן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully