וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוליגרך ארקדי גיידמק מקים מפלגה חדשה בשם בית"ר

לילי גלילי

27.11.2005 / 21:33

גיידמק הסביר את החלטתו בפרסום כתבה ב"הארץ", שבה הביע יו"ר הכנסת ריבלין זעזוע ממינוי גיידמק ליו"ר בית"ר העולמי; בראיון לאותה כתבה טען גיידמק: "אין לי כוונה להצטרף לפוליטיקה בישראל"



מאת לילי גלילי ויוסי מלמן



האוליגרך ממוצא רוסי ארקדי גיידמק הודיע הערב (ראשון) על כוונתו להקים מפלגה רוסית חדשה. גיידמק הודיע על כוונתו בערוץ 9 בשפה הרוסית, עובדה המעידה על כוונתו לפנות לקול הרוסי.



גיידמק, שמונה לפני שבועות אחדים לנשיא תנועת בית"ר העולמית, יבקש לרשום את מפלגתו בשם בית"ר. גאידמק ומקרוביו הסבירו, כי החליטו על הקמת המפלגה רק בסוף השבוע האחרון, בעקבות הכתבה על האוליגרכים שהתפרסמה בגיליון יום שישי של "הארץ".



בכתבה זו הביע יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, זעזוע ממינויו לנשיא תנועת בית"ר העולמית, ואמר "היום הכל כסף. בזמנו תנועת בית"ר לא ניתנה לרכישה בכסף. דור דור ונשיאיו. פעם נציבי בית"ר היו מנחם בגין, היום נשיא בית"ר זה גיידמק".



בראיון לאותה כתבה במוסף "הארץ" טען גיידמק בתוקף, שאינו מתכוון להשתלב בפוליטיקה הישראלית. "אין לי שום כוונה להצטרף לפוליטיקה בישראל. ואין לי רצון להיות פוליטיקאי מקצועי. צרכי הכספיים סופקו כבר במקומות אחרים, וגם הדימוי שלי כבר נקבע. כל מה שאני רוצה זה לחדש את תנועת בית"ר".



כיוון שההחלטה על הקמת המפלגה התקבלה רק כעת, טרם עסק גיידמק בהרכבת רשימת המועמדים. הוא מתכוון לעסוק בכך בימים הקרובים. גיידמק אמר ל"הארץ", כי הוא "תומך בהחלט בעמדות בית"ר", אך סבור כי ייתכן שיש להתאים את מטרותיה למציאות של ימינו.

גיידמק, בן 53, מתגורר בקיסריה. הוא בא לישראל לראשונה מברה"מ ב-72', אך לאחר חצי שנה עזב לצרפת, שם הקים משפחה והקים חברה לתרגומים טכניים. עם פרוץ עידן הפרסטרויקה בברה"מ החל לסחור עמה במוצרים שונים, ובראשית שנות ה-90 מימן עסקות נשק מרוסיה וצ'כוסלובקיה לאנגולה, ואף קנה את החוב של אנגולה לברה"מ. בתקופה זו עשה את עיקר הונו.



במחצית השנייה של שנות ה-90 עלה גיידמק לישראל, התאזרח, והקים חברה לייעוץ בטחוני שבראשה עמד דני יתום. לאחר מכן נפתחה נגדו חקירה בצרפת על שוחד ועבירות מס, והוצא נגדו שם צו מעצר. גיידמק טוען כי הוא חף מפשע, וכי המניעים לחקירה פוליטיים. הוא תורם לקבוצת בני סכנין בכדורגל, נשיא הפועל ירושלים בכדורסל, ובעלי בית"ר ירושלים בכדורגל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully