וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הרץ דני פלטי: מחירי הליסינג יעלו ב-5% בעקבות הפחתת מס הקנייה

אסף בר-שי

28.11.2005 / 8:18

"הרפורמה צפויה ליצור ירידת מחירים בתחום המכוניות המשומשות, ובגלל ההפסד הזה ניאלץ להעלות את המחיר"; ב-1 בדצמבר יופחת מס הקנייה על מכוניות חדשות מ-95% ל-89%



"אני לא צופה הורדה של מחירי הליסינג, אלא דווקא העלאה" - כך אומר ל-TheMarker דני פלטי, מנכ"ל חברת ההשכרה והליסינג הרץ. פלטי אמר את הדברים לקראת כניסתה לתוקף של הפחתת מס הקנייה על מכוניות, ב-1 בדצמבר. "להערכתי, אנחנו צפויים להעלאה של 5% במחירי הליסינג", הוסיף פלטי. "המרכיב המשפיע ביותר על מחיר הליסינג עבורנו הוא מחיר המכונית כשאנחנו צריכים למכור אותה. הרפורמה צפויה ליצור ירידת מחירים בתחום המכוניות המשומשות, ובגלל ההפסד הזה אנחנו ניאלץ להעלות את המחיר".



לפי תוכנית רשות המסים והאוצר, ב-1 בדצמבר יופחת מס הקנייה על מכוניות חדשות מ-95% ל-89%. בכך מתאפשרת ירידה תיאורטית של 2.5% ויותר במחיר, אבל רק שכמדובר במכונית המצוידת במירב אביזרי הבטיחות המוגדרים ברפורמה: יותר מארבע כריות אוויר, מערכת ABS לבלימה ומערכת ESP לבקרת יציבות. היעדרן של שתי כריות אוויר ומערכת ABS ייקר את מחיר המכונית באלפי שקלים - דבר שצפוי לקזז את הפחתת המס ולעתים אף לייקרה ביחס למחירים כיום.



רבות מהמכוניות המוחכרות בעסקות ליסינג הן בעלות רמת אבזור נמוכה במיוחד; לחלקן אין אפילו כרית אוויר לנוסע או מערכת ABS. לפיכך, שינוי המיסוי אינו צפוי להביא להוזלה של עסקות ליסינג.



"אם לא מספיקה העלות הצפויה הנוספת, נוסף לנו גם שער הדולר שהשתולל באחרונה", אמר פלטי. "כמה מהמכוניות שאנחנו משווקים התייקרו באחרונה, וגם זה פרט שיאלץ אותנו לייקר את עסקות הליסינג". לדבריו, ייתכן שלעתים כדאי יהיה יותר לרכוש מכונית בעלת רמת אבזור גבוהה, בשל הטבת המס הנלווית אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully