וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפקדים חדשים יזרימו לעבודה 1.25 מיליון שקל

צבי זרחיה

28.11.2005 / 8:29

הצטרפותם של 25 אלף המתפקדים החדשים בעקבות בחירתו של עמיר פרץ תגדיל את הכנסותיה של המפלגה; כל מתפקד חדש משלם דמי התפקדות של 90 שקל



הצטרפותם של 25 אלף המתפקדים החדשים לעבודה בעקבות בחירתו של עמיר פרץ לראשות המפלגה תגדיל את הכנסותיה של המפלגה בכ-1.25 מיליון שקל במערכת הבחירות הקרובה. כל מתפקד חדש משלם דמי התפקדות של 90 שקל, כאשר מגמלאים ותושבי שכונות נגבים 40 שקל בלבד.



הגידול בהכנסותיה של מפלגת העבודה בעקבות ההצטרפות המאסיווית של מתפקדים מסייע מאוד למפלגה שחובותיה נאמדים ב-112 מיליון שקל, רובם לבנק הפועלים. "מצבנו הכספי יחייב אותנו להיות יעילים וחסכוניים", אמר אתמול מזכ"ל העבודה ח"כ איתן כבל. "נשקול כל שקל ושקל".



העבודה זקוקה לכספי המתפקדים בין היתר כדי לממן את קמפיין הבחירות שלה. הכנסת מעבירה למפלגה מימון בחירות של 1.146 מיליון שקל כנגד כל חבר כנסת. באמצע ינואר 2006 תשלם הכנסת מקדמות למפלגות בגובה של 60% מהסכום - כלומר, 687 אלף שקל לכל ח"כ. העבודה תקבל איפוא מהמדינה מקדמת בחירות של 15.1 מיליון שקל. לאחר הבחירות יחושב מימון הבחירות הכולל לפי ממוצע בין מספר הח"כים בכנסת החדשה ומספרם בכנסת היוצאת.



בעבודה מעריכים כי מימון הבחירות של המפלגה יהיה גבוה, לנוכח הגידול הצפוי במספר המנדטים. לפי הסקרים האחרונים, העבודה צפויה להשיג 30-28 מנדטים שפירושם מימון של כ-30-29 מיליון שקל מהמדינה. בנוסף תקים בקרוב המפלגה מטה לגיוס תורמים. החוק מאפשר כיום לכל מפלגה לגייס מיחיד עד 1,900 שקל בתקופת מערכת בחירות.



מפלגות אחרות הנאבקות בחובות עבר הן המפד"ל והאיחוד הלאומי. מדו"ח מבקר המדינה הקודם, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, המתייחס לדצמבר 2004 עולה כי חובות המפד"ל הגיעו ל-23 מיליון שקל וחובות האיחוד הלאומי ל-8.9 מיליון שקל. מתברר כי האיחוד הצפוי בין המפלגות לא ישפיע על החובות ועל הניהול הכספי שלהן. מקורות בשתי המפלגות אמרו שמדובר באיחוד לצורך התמודדות ברשימה משותפת אחת, כאשר לאחר הבחירות כל סיעה תפעל כעצמאית ותנהג מבחינה כספית לפי ראות עיניה. עם זאת המפלגות יישאו יחד במימון הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully