וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי רוט: עובדי כוח אדם בבנק לאומי נקנסים בגין גירעונות בקופות שבאחריותם

חיים ביאור

28.11.2005 / 9:05

יו"ר הוועד הארצי של לאומי הודיע אתמול כי יפתח במאבק על רקע הקנסות הכספיים שמטילות חברות כוח האדם על עובדים; לעומתם, עובדים קבועים המעורבים בגירעונות בקופה - לא צפויים לקנס



סערה חדשה מאיימת על בנק לאומי, ימים מעטים לאחר שסכסוך העבודה בו הסתיים, עם חתימת הסכם ההפרטה של הבנק. יו"ר הוועד הארצי של לאומי, לואי רוט, הודיע אתמול כי יפתח במאבק מחודש, והפעם על רקע "התעמרות בעובדי חברות כוח אדם קבלניות המועסקים בלאומי". לדברי רוט, חברות כוח האדם המעסיקות עובדים אלה בלאומי ובבנקים בכלל, מטילות קנסות כספיים על עובדים בשל עבירות שונות, בין היתר כאשר מתגלה גירעון בקופה שעליה הם מופקדים.



"מדי פעם נוצר חוסר בקופה", אמר רוט. "לא תמיד העובד האחראי ישירות על הקופה אשם בחוסר זה. ואולם חברת כוח האדם המעסיקה את העובד ממהרת לקנוס את העובד או לנכות משכרו בשל המחדל, בלא לברר את הפרטים", אמר רוט. לדבריו, בניגוד לעובדים המועסקים בבנק באמצעות חברות כוח האדם, הרי שעובדים קבועים המעורבים במקרים של חוסר בקופה אינם צפויים לסנקציות כגון תשלום קנסות או ניכוי משכרם.



"נוצר מצב שבו מועסקים בלאומי עובדים סוג א' ועובדים סוג ב'", אמר רוט. "הקבועים מועסקים מתוך ביטחון תעסוקתי ואינם נענשים על ליקויים שונים המתרחשים בסביבת עבודתם. לעומתם, עובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם חשים מורא ופחד שמא ייענשו במהלך עבודתם". לדבריו, מצב זה קיים לא רק בלאומי, אלא בכל הבנקים הגדולים.



עוד אמר רוט כי אף שהוועד מייצג רק את העובדים הקבועים או המועסקים בהסכם הקיבוצי בבנק, "החלטתי לא לשתוק ולא לאפשר להפוך עובדים אלה לעבדים הנענשים על כל טעות".



מהנהלת בנק לאומי נמסר בתגובה: "דבריו של רוט בנוגע לעובדי חברות האדם נבדקים ויקבלו טיפול ראוי".



מנהלת עמותת קו לעובד, חנה זוהר, אמרה אתמול: "הוועדים גילו עד כה הזנחה פושעת בכל הקשור לעובדי חברות כוח האדם המועסקים בארגוניהם, ואני מברכת את רוט על כך שהוא ראשון הנחלצים למענם". לדברי זוהר, הטלת קנסות על עובדי חברות כוח אדם קיימת בממדים חמורים גם בתחנות דלק, ברשתות שיווק, במסעדות ובענף האבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully