וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות S&P 500 צפויות להחזיר השנה יותר מ-500 מיליארד דולר למשקיעים - כ-30% יותר מבשנת 2004

סוכנויות הידיעות

28.11.2005 / 10:24

מדובר בכספים שיוחזרו באמצעות חלוקת דיווידנדים על המניות או רכישה חוזרת של מניות על ידי החברה; זאת, על רקע צמיחה ברווחי החברות ולחצים מצד המשקיעים להגדלת הדיווידנדים



חברות הנסחרות במדד S&P 500 צפויות לרשום שיא בהחזרת כספים למשקיעים השנה - למעלה מ-500 מיליארד דולר יחזרו למשקיעים באמצעות חלוקת דיווידנדים ורכישה מחדש של מניות, לפי S&P. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מדובר בסכום הגדול ב-30% מהשיא שנרשם בשנה שעברה.



הגידול בחלוקת הדיווידנדים והרכישה החוזרת של מניות מגיע על רקע צמיחה ברווחי החברות והפעלת לחצים מצד המשקיעים להגדלת הדיווידנדים, בשל ביצועים חלשים של המניות. מדד הדאו ג'ונס, למשל, רשם עלייה של 1.4% בלבד מאז תחילת השנה. לעתים, חברות מעלות את הדיווידנדים גם על מנת לפתות יותר משקיעים לרכוש ולהחזיק במניותיהן. עם זאת, משמעות נוספת של חלוקת דיווידנדים היא ניצול של כספים שיכולים היו לשמש להשקעות הון.



לאחר המשברים שפקדו את השוק בשנים האחרונות - ירידת ערך המניות, שערוריות חשבונאיות וכו' - נרשם באחרונה שיפור בצמיחת הרווחים בחברות ה-S&P 500, הן 500 החברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר בוול סטריט. לפי הוול סטריט ג'ורנל, נרשמה צמיחה דו-ספרתית ברווחי חברות ה-S&P 500 כבר 14 רבעונים רצופים. בינתיים, חברות רבות מצאו לנכון להשקיע את הכספים בדיווידנדים ורכישות מחדש של מניותיהן.



השנה, הודיעו 275 חברות S&P 500 על הגדלת הדיווידנדים שלהן, לפי ה"ג'ורנל", החודש בלבד הודיעו 23 חברות על הגדלת הדיווידנדים, ביניהן גם ג'נרל אלקטריק (GE). אם תימשך מגמה זו בה חברות מחלקות את רווחיהן למשקיעים במקום להשקיע בפעילותן השוטפת והעתידית, ייתכן שהדיווידנדים יחזרו להוות חלק גדול מהתשואה למשקיעים.



גם ב-2004 נרשמה עלייה חדה בחלוקת הדיווידנדים: המשקיעים זכו להטבות בשווי 181 מיליארד דולר במהלך השנה, לא כולל הדיווידנד החד פעמי שחילקה מיקרוסופט בדצמבר, בשווי כולל של 32.6 מיליארד דולר.



לחלוקת הדיווידנדים עשויות להיות השלכות משמעותיות לא רק על המשקיעים ועל החברות, אלא על שוק המניות כולו ואף על הכלכלה. ייתכן כי הכספים יתמכו בגידול בהוצאה הפרטית, או יביאו לעליית מחירים בבורסה על רקע השקעה מחודשת של כספים אלה. אולם, אם יימשך הגידול ברווחי החברות, קיימת אפשרות שהן יכוונו יותר כספים להעלאות שכר והטבות לעובדים, ובכך יזרום הכסף לכיוונים אחרים.



חלוקת הדיווידנדים נמצאת במגמת עלייה מאז שממשל בוש הצליח בהורדת שיעור המס עליהם ל-15% ב-2003. על רקע הגידול בגירעונות בתקציב ובמאזן הסחר בארה"ב, לא ברור אם הקונגרס יאשר את הארכת תוקף החוק שאיפשר זאת, עם תפוגתו בשנת 2008.



לפי ה"ג'ורנל", בתשעת החודשים הראשונים של השנה, שילמו חברות ה-S&P 500 דיווידנדים בסך 147 מיליארד דולר ורכשו מחדש מניות בסך 231 מיליארד דולר. בקצב זה, שני התחומים יחדיו צפויים לעלות על 500 מיליארד דולר בשנה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully