וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוח אסטרטגי חדש לטסנת: ענקית הסלולר נוקיה; תבצע בדיקות תוכנה במטה בהלסינקי

שרון שפורר

28.11.2005 / 11:27

כך נודע ל-TheMarker; טסנת שהגדילה לאחרונה את חלקה בחברה בת בפינלנד זכתה במכרז ותבצע בדיקות במשך שנה בהיקף של 4 מיליון שקל



חוזה חדש הישראלית עם ענקית הסלולר נוקיה. ל-TheMarker נודע, כי החברה זכתה במכרז לביצוע בדיקות תוכנה במטה של נוקיה בהלסינקי, בירת פינלנד, בתמורה לכ-4 מיליון שקל. המכרז הוא לתקופה קצרה יחסית של שנה. העבודות כוללות בדיקת כלים אוטומטיים במטה נוקיה.



מדובר בחוזה משמעותי בשל היותה של נוקיה לקוח אסטרטגי. רשימת הלקוחות של חברת בדיקות התוכנה כוללת גם את לופטהנזה, דויטשה טלקום, מרקס אנד ספנסר ועוד. לטסנת יש סניפים בפינלנד, אנגליה, גרמניה וארצות הברית. מחזור המכירות של החברה מסתכם בכ-85 מיליון שקל בשנה, מחציתן בחו"ל.



במהלך שנת 2005 הגדילה טסנת את חלקה בחברות הבנות הפועלות בגרמניה ובפינלנד, והוא עומד כיום על 85%. בחודש אוגוסט האחרון, מינתה החברה את יובל צעירי לשעבר סמנכ"ל נטוויז'ן, למנהל הפעילות של טסנת בישראל. המנכ"ל גידי קמחי הסביר, כי מטרת המהלך היא לאפשר לו להקדיש חלק משמעותי יותר מזמנו לפעילות בינלאומית.



החברה מפנה מאמצים רבים כלפי השווקים בחו"ל, כיוון שמחצית ממחזור המכירות שלה, המגיע לכ-85 מיליון שקל, מקורו בשווקים מעבר לים.



טסנת חתמה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח של כ-3 מיליון שקל לעומת כ-2.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה בתקופה זו צמחו בכ-7% לרמה של 61.2 מיליון שקל, לעומת כ-57.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מנכ"ל החברה הסביר אז, כי "השיפור בתוצאות הושג בעיקר הודות לצמיחת העסקים בגרמניה, פינלנד וישראל. אנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע בפיתוח הפעילות הבינלאומית, בין אם באמצעות צמיחה פנימית ובין אם על ידי איתור חברות מתאימות לרכישה".



בסוף חודש ספטמבר החולף, הגיע הונה העצמי של טסנת ל-54.9 מיליון שקל, לאחר שחילקה בחמש השנים האחרונות דיווידנדים בהיקף מצטבר של 15 מיליון שקל. הדיווידנד האחרון, בסך 3.75 מיליון שקל, חולק ביוני האחרון, ועל פי מחירה הנוכחי של המניה הוא מייצג תשואת דיווידנד של למעלה מ-6%. טסנת הצהירה, כי תחלק כמדיניות בשנתיים הקרובות לפחות 50% מהרווח הנקי שלה כדיווידנד. בפועל, חילקה החברה בשנים האחרונות מעל ל-90% מהרווח הנקי שלה.



לטסנת אין התחייבויות לבנקים ובקופתה מזומנים בהיקף של כ-32.8 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה, שמיועד לביצוע בשנה הקרובה, מסתכם ב-46 מיליון שקל, לעומת כ-42 מיליון שקל במועד המקביל אשתקד. תזרים המזומנים של טסנת מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השלישי ב-1.8 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully