וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נוטה לחבור לשרון; אחיו: "הפלאנגות מצפון אפריקה השתלטו על מפלגת העבודה"

מזל מועלם

28.11.2005 / 12:41

גרשון פרס: "פרץ הוא כמו הגנרל פרנקו שהשתלט על ספרד"; לשכת פרס: הוא לא דיבר על דעת אחיו; שרון מציע לפרס מינוי לשר בכיר לענייני שלום; בכירים בעבודה: הוא נוטש כי הפסיד בבחירות



מאת מזל מועלם, דוד רטנר ושירות "הארץ"



אחיו של שמעון פרס, גרשון פרס, הנחשב מקורב אליו, תקף הבוקר את מה שכינה "השתלטות" של יוצאי צפון אפריקה על מפלגת העבודה. במפלגת העבודה הובע אתמול כעס רב על שמעון פרס, בעקבות המגעים המתקדמים שהוא מנהל עם ראש הממשלה, אריאל שרון, לקראת הצטרפותו למפלגתו, "קדימה". בעבודה טענו כי פרס נוטש את המפלגה לאחר שהפסיד בבחירות דמוקרטיות, ללא כל נימוק אידיאולוגי. "הוא עושה זאת מתוך אינטרס אישי ורגש הנקם והכעס שלו", אמרו במפלגה.



בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר גרשון פרס על יו"ר העבודה הנבחר, עמיר פרץ: "פרץ ואנשיו הם גוף זר במפלגת העבודה, כמו הגנרל פרנקו שהשתלט על ספרד. הם היו הפלאנגות שבאו מדרום ספרד, שבאו להסתנן כגיס חמישי לתוך מדריד והרסו את הרפובליקה המפוארת. המשחק הזה ברור לגמרי שבאו אנשי עם אחד מצפון אפריקה, השתלטו וירו בגב".



ח"כ אופיר פז-פינס (עבודה) אמר בתגובה, כי לדברים "ניחוח גזעני", ואין להם מקום במערכת הפוליטית בכלל ובמפלגת העבודה בפרט. מלשכת פרס נמסר בתגובה, כי הדברים נאמרו שלא בידיעתו של פרס, וכי ההשוואה מיותרת ואינה במקומה.



בכירים בעבודה ובמערכת הפוליטית ששוחחו עם פרס אתמול התרשמו כי הוא החליט לקבל את הצעת שרון ולפרוש מהעבודה, בתמורה למינויו כשר בכיר לענייני שלום, אף ששרון אינו מבטיח לו שריון ברשימת המפלגה לכנסת. לדברי הבכירים, פרס פגוע וכועס, שכן חש כי פרץ זנח אותו ומעדיף לקרב אליו דמויות כמו פרופ' אבישי ברוורמן.



פרץ עצמו, שהבין אתמול כי שרון מנסה לגייס לשורות מפלגתו את פרס - בין השאר כדי להסב פגיעה לעבודה - הציע לפרס בשיחה טלפונית למנותו לנשיא המפלגה. פרץ אף אמר לפרס, כי הדבר אינו עומד בסתירה למינויו כשר בכיר מטעמו לאחר הבחירות. פרץ ציין כי יגבש עבורו תפקיד שיעוגן בחוקת המפלגה, "נשיא מפלגת העבודה", שבו יהיו כלולים תפקידי ייצוג בינלאומיים.



בדומה לשרון, גם פרץ אינו מוכן להציע לפרס שריון ברשימה לכנסת, והוא השאיר בפניו את אופציית ההתמודדות העצמאית על מקום ברשימה. לפי גורמים בעבודה, פרס לא השיב לפרץ, וביקש זמן לחשוב.



פרס עצמו אמר אתמול כי טרם קיבל החלטה. "כשאני אחליט, אני אודיע", ציין. מקורביו מסרו אתמול כי הוא עדיין חוכך בדעתו כיצד לנהוג. היום ייצא פרס לביקור בברצלונה, והוא שוקל להודיע עם חזרתו, לקראת סוף השבוע, על הצטרפותו לקדימה.



מקורבי שרון אמרו אתמול, כי לראש הממשלה ולפרס היו בימים האחרונים כמה שיחות, ולדבריהם, "על פרס לשבת ולהחליט". המקורבים ציינו כי "ראש הממשלה מאוד ישמח אם פרס ייקח על עצמו את תפקיד השר לענייני שלום, אך הוא לא יקבל שריון ברשימה לכנסת. הציבור מאוד אוהב את פרס".



ח"כ יצחק הרצוג אמר אתמול כי אם פרס יפרוש מהעבודה, יהיה בכך "משום פחיתות כבוד וזילות לשמו הטוב. "קשה לי להאמין ששמעון יעשה מעשה שיפגע ביוקרתו ובתדמיתו", אמר הרצוג, "מעבר למפלגה אחרת לאחר הפסד בבחירות הוא מעשה לא ראוי ולא חינוכי. ובהכירי את שמעון קשה לי להאמין שיעשה זאת".



ח"כ אופיר פינס אמר כי על פרס להבהיר מיד את כוונותיו והביע ביטחון כי הוא "לא יילך למפלגה של שרון". לדבריו, "זה מצער ומביך מאוד שפרס לא מוריד בכלל את הנושא מסדר היום".



אתמול קיימו קבוצת צעירים ממפלגת העבודה משמרת מחאה מול ביתו של פרס בתל אביב, תחת הכותרת: "אוהבים אותך וצריכים אותך בדרך למהפך. יש לך עוד הרבה ב'עבודה'". היום בערב מתכננים הצעירים לשוב אל חזית ביתו של פרס. גם פעילי שטח שסייעו לפרס בהתמודדותו על ראשות העבודה התקשרו אתמול ללשכתו והביעו כעס על נטישתו הצפויה.



פרס ושרון שוחחו בסוף השבוע בטלפון, בעקבות פגישת פרס עם שליחי שרון, ח"כ חיים רמון ואורי שני. השניים הציעו לו להצטרף לקדימה כתומך חיצוני, בתמורה למינויו כשר בכיר שיעסוק בענייני השלום. עם זאת למעשה גם שרון וגם פרץ מציעים לפרס תפקיד ממלכתי, ואינם מעוניינים בו ברשימתם.



אתמול התקשרו לפרס בכירים בעבודה, בהם ח"כ בנימין בן אליעזר, וניסו לברר לאן פניו מועדות.



מקורבים לפרץ אמרו כי בימים האחרונים הוא בדק אפשרות למנות את פרס כנשיא המפלגה, כפי שהבטיח לו. לדבריהם, פרץ חזר אליו אתמול עם תשובה מפורטת, "אך לא ברור מה פרס רוצה. אנחנו שומעים שהוא רוצה ללכת לשרון", אמרו. ביום רביעי האחרון נפגש פרץ עם פרס, הבין ממנו כי יישאר בעבודה.



פרץ סירב אתמול להתייחס להערכות כי פרס בדרך למפלגתו של שרון. גורמים במפלגת העבודה אמרו כי פרץ רוצה שפרס יישאר, אך לא יילחם עליו מול שרון, "כי ברור ששרון משתמש בו עכשיו כיוון שזה מתאים לו. הוא מבטיח לו תפקיד ממלכתי בלי שריון, ומה יהיה אחרי הבחירות?" אמרו בעבודה.



בינתיים מנסה פרץ למנוע זליגות נוספות מהעבודה והוא יקיים היום פגישות אישיות עם אהוד ברק, וחברי הכנסת דליה איציק, דני יתום ומתן וילנאי.



לפני שבוע, במסיבת העיתונאים שבה הודיע שרון על פרישתו מהליכוד, נשאל אם יפנה אל פרס ויבקש ממנו לחבור אליו. בתגובה שפורשה כתגובה צינית אמר שרון כי הוא מעריך מאוד את פרס, אך התרשם כי פרס מאס בחיים הפוליטייים וכי הוא מתעניין ורוצה לתרום לטובת פיתוח הנגב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully