וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מרחיבה את שיטות הפרסום: גולשים יוכלו להתקשר למפרסמים בחינם ישירות מדף החיפוש

מיכל רמתי

28.11.2005 / 13:08

החברה השיקה ניסוי לבדיקת שירות פרסום חדש; לחיצה על הקישור המתאים תאפשר למפרסם ליצור קשר טלפוני עם משתמשים שיבקשו זאת; ככל הנראה, מדובר בשירות טלפוניה מסורתי ולא באינטרנט



ענקית האינטרנט גוגל מרחיבה את שיטות הפרסום שלה, על מנת לאפשר גם למפרסמים שאינם בעלי אתרי אינטרנט, או שמעוניינים בסוג אחר של תקשורת עם לקוחותיהם, ליהנות מהפרסומות מצומדות החיפוש שלה. החברה בודקת עכשיו שירות חדש, במסגרתו ניתן ליצור קשר טלפוני עם המפרסמים.



באמצעות השירות - click-to-call - משתמשים יכולים ללחוץ על קישור, שבמקום להעבירם לאתר אינטרנט, פותח תיבת שיחה בה הם מתבקשים לרשום את מספר הטלפון שלהם. לאחר מכן, מקשרת גוגל בין המפרסם למספר הטלפון של המשתמשים, בשיחת טלפון רגילה.



גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, מתחייבת שלא להעביר את מספרי הטלפון של המשתמשים לצד שלישי - גם לא למפרסם עמו היא מקשרת אותם. המשתמשים, לעומת זאת, יכולים לראות את מספר הטלפון של המפרסם אם מכשיר הטלפון שלהם תומך בשיחה מזוהה. מדובר בשיחה ללא עלות עבור המשתמש, אלא אם כן שירות הסלולר שלו מחייב על שיחות נכנסות. ככל הנראה, מדובר בשירות טלפוניה מסורתי ולא בשירות טלפוניה באינטרנט.



השירות שמציעה גוגל אמור להרחיב את האפשרויות שהיא מציעה למפרסמים ואת הכנסותיה מפרסום מקוון. לצד מודעות של מפרסמים המשתתפים בניסוי של גוגל, ייראה סמליל של טלפון ירוק, שלחיצה עליו תאפשר למשתמשים לבקש ליצור קשר עם המפרסם. הבלוגר גרג יארדלי כבר מצא כמה קישורים כאלה, אותם ניתן למצוא באתר שלו.



גוגל אינה הראשונה המעלה רעיון כזה: אי-ביי כבר אמרה בעת רכישת חברת הטלפוניה באינטרנט (VoIP) סקייפ, כי בכוונתה לנצל את הטכנולוגיה של זו כבסיס לשירות פרסום חדש. עם זאת, אי-ביי טרם מימשה רעיון זה. גם AOL מבית טיים וורנר השיקה שירות דומה באפריל.



השירות של AOL משתמש בטכנולוגיה המאפשרת למפרסמים לקבל מספרים ללא תשלום, על מנת לפרסם את שירותיהם באינטרנט. בשיטה זו, משלמים המפרסמים עבור כל לקוח המחייג את המספר. לא ברור לגמרי כיצד עובד המודל של גוגל, אך גוגל הבהירה באתר האינטרנט שלה כי אין בכוונתה לגבות תשלום מהמשתמשים עצמם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully