וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק מציב לאם סיסטמס מחיר יעד הגבוה ב-28% ממחירה בשוק ומעריך שהחברה נסחרת בחסר

שירלי יום-טוב

28.11.2005 / 13:16

ההמלצה עלתה ל"קנייה" עם מחיר יעד של 38 דולר; "החתיכות בפאזל של אם סיסטמס מתחילות להסתדר; כניסת אינטל ומיקרון לשוק מביאה עמה יותר פוטנציאל מאשר סכנות"



האנליסט דן הרוורד מבית ההשקעות של דויטשה בנק, סבור שחברת אינה ראויה להיסחר בחסר מול המתחרות שלה, אלא ראויה דווקא ליהנות מפרמיה ביחס אליהן. על הרקע הזה מעלים היום בדויטשה את ההמלצה לחברה ל"קנייה", עם מחיר יעד חדש של 38 דולר - 28% מעל מחירה בשוק.



"החתיכות בפאזל של אם סיסטמס מתחילות להסתדר", כותב הרוורד. הכוונה היא ששוק זיכרונות הפלאש תומך במודל לפיו פועלת אם סיסטמס ולפיו היא אינה מפעילה מפעל שבבים ומסתמכת על הסכמי OEM לביצוע המכירות שלה. מה שמחזק, להערכתו, את הקביעה הזו, הוא שורת הישגים אליהם הגיעה אם סיסטמס: הוספת ספק שלישי שמייצר את חומר הגלם שלה - זכרונות NAND, ההשקה של כונן ה-U3 וההשקה המתוכננת של כרטיסי הזיכרון לטלפונים סלולריים.



בדויטשה סבורים שההכרזה של אינטל על כניסתה לשוק זכרונות ה-NAND יחד עם חברת השבבים מיקרון, מביאה עמה יותר פוטנציאל מאשר סכנות עבור אם סיסטמס. "אמנם קיים סיכוי שאינטל תפתח מוצר שיתחרה במובייל דיסק און צ'יפ של אם סיסטמס (רכיב זכרון לטלפונים סלולריים ומחשבי כף יד), אך יש גם סיכוי לשיתוף פעולה בין אם סיסטמס לאינטל". הרוורד סבור שעם כניסתה של אינטל לשוק, היא תצטרך להתמודד עם סמסונג, טושיבה וסנדיסק כמתחרות, ואילו אם סיסטמס עשויה להיות לקוח פוטנציאלי או שותפה בתהליכי הפיתוח.



בשבוע שעבר נפוצו בשוק הערכות שטושיבה, השותפה של אם סיסטמס לייצור המובייל דיסק און צ'יפ, עומדת לחתום על הסכם רישוי עם סמסונג, המתחרה באם סיסטמס, ובכך להקטין את המחויבות שלה כלפי אם סיסטמס. ההערכות הללו לחצו את מניית אם סיסטמס במסחר בשבוע שעבר, אך פרשייה זו כבר הספיקה להיעלם מהכותרות, לאחר הכחשה גורפת מצד טושיבה.



כל הגורמים הללו מחזקים את הערכת דויטשה בנק, כי אם סיסטמס ראויה להיסחר בפרמיה מול המתחרות. החברה מולה העמידו בדויטשה את אם סיסטמס היא סנדיסק. האחרונה פעולת לפי מודל עסקי שונה מזה של אם סיסטמס אך מניות שתי החברות נסחרות במתאם גבוה. לפי השוואה בין המכפילים לפיהם נסחרות החברות, יוצא שאם סיסטמס נסחרת בחסר, מאחר שסיכויי הצמיחה שלה בשנתיים הקרובות גבוהים מאלו של סנדיסק, אך היא זוכה למכפילים נמוכים יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully