וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת המשפטית לכנסת הורתה לדון מיד בהשעיית ח"כ עמרי שרון בעקבות הרשעתו

יובל יועז

28.11.2005 / 14:32

היועצת המשפטית לכנסת, נורית אלשטיין, הורתה היום לוועדת הכנסת לקיים ללא דיחוי את הדיון בהשעיית בנו של ראש הממשלה; שרון הורשע לפני כשלושה שבועות לאחר שהודה בעבירות במסגרת עסקת טיעון



מאת יובל יועז, גדעון אלון וצבי הראל



היועצת המשפטית לכנסת, נורית אלשטיין, הורתה היום לוועדת הכנסת לקיים ללא דיחוי את הדיון בהשעייתו של בנו של ראש הממשלה, ח"כ עמרי שרון, בעקבות הרשעתו באישום פלילי.



יו"ר סיעת שינוי בכנסת, רשף חן, תבע לפני כשבועיים בישיבת ועדת הכנסת להשעות את עמרי שרון מחברותו בכנסת. "מאחר שח"כ שרון מתקשה בהסקת מסקנות ולא הודיע כי בכוונתו להשעות עצמו מן הכנסת, מן הראוי שוועדת הכנסת תעשה זאת", אמר.



שרון הורשע לפני כשלושה שבועות בבית משפט השלום בתל אביב בשורה של עבירות חמורות. שרון הודה בשלוש עבירות לפי חוק העונשין: רישום כוזב במסמכי תאגיד, שבועת שקר ועבירות מנהלים בתאגיד; ובארבע עבירות לפי חוק המפלגות: קבלת תרומה אסורה, קבלת סכומים מעל למותר, הוצאת סכומים מעל למותר וניהול לקוי של מערכת חשבונות.



הודאתו של שרון התקבלה בעקבות עסקת טיעון שהושגה בין הפרקליטות לסניגורו של שרון, עו"ד דן שיינמן, שבמסגרתה נמחקה מכתב האישום העבירה "מרמה והפרת אמונים בתאגיד". הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי השאלה אם עבר שרון עבירה "שיש עמה קלון" - שאם יורשע בה ייאלץ לפרוש מהכנסת.



התובע, עו"ד ארז נוריאלי, הודיע כי התביעה תבקש מאסר בפועל; ההגנה תבקש עונש מתון. העונש ייגזר על ידי נשיאת בית משפט עדנה בקנשטיין, שתכריע גם בשאלת הקלון. הראיות יושמעו ב-23 בינואר.



על פי כתב האישום, בין יולי 1999 לפברואר 2000 קיבל שרון - שהוסמך מטעם אביו, אריאל שרון, לנהל את הקמפיין שלו לפריימריס לראשות הליכוד - כספים מתאגידים בארץ ובחו"ל בסכומים העולים על 6 מיליון שקל. על פי חוק, סך התרומות שרשאי לקבל מועמד הוא 826 אלף שקל. לצורך כך, הוקמה חברת "אננקס מחקרים", שאליה הוזרמו רוב הכספים לנותני השירותים לפריימריס, במקום לחשבון הבנק הרשמי של המטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully