וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק תקצץ 7,000 משרות בחברה ותסגור חמישה מפעלים במסגרת ארגון מחדש בחברה

TheMarker

28.11.2005 / 15:05

מטרת התוכנית היא לקצץ 3.5 מיליארד דולר בשנה מעלויות החברה ולהגיע לעלויות של 4 מיליארד דולר בשנה; הקיצוצים הצפויים יתבצעו במפעלי החברה בארה"ב ומחוצה לה



יצרנית התרופות מרק (סימול MRK), אשר ספגה הפסדים במהלך שלוש השנים האחרונות, תקצץ 7,000 משרות, או 11% מכוח האדם הבינ"ל בחברה, ותסגור חמישה מפעלים במסגרת תוכנית ארגון מחדש בחברה. מטרת התוכנית היא לקצץ 3.5 מיליארד דולר בשנה מעלויות החברה ולהגיע לעלויות של 4 מיליארד דולר.



הקיצוצים הצפויים יתבצעו במפעלי החברה בארצות הברית ומחוצה לה. דירקטוריון החברה עודכן כבר ביום שלישי לגבי תוכנית הארגון מחדש. הארגון מחדש עשוי לסמן את המהלך המרכזי הראשון של המנכ"ל ריצ'רד קלרק, שנכנס לתפקידו בחודש מאי. קלרק רמז בעבר, כי בכוונתו לבצע שינויים משמעותיים בחברה. היום אמר קלרק, כי הקיצוצים הינם רק "צעד ראשון" בתוכנית.



מרק סופגת הפסדים בימים אלה, שבהם תוקפם של פטנטים על תרופות, כמו תרופת הזוקור לטיפול בכולסטרול, פגים וחברות תרופות, יכולות להתחיל לייצר תרופות גנריות זולות יותר תוך כדי שימוש בפטנט של מרק.



מרק עומדת מזה שנה במרכזה של שערוריית ויוקס, לאחר שבספטמבר 2004 הסירה מהמדפים את משכך הכאבים בעקבות מחקר שהראה כי התרופה מכפילה את הסיכון להתקפי לב. בעקבות הפרשה, הוגשו נגד מרק כ-6,000 תביעות הקשורות לתרופה.



בתחילת החודש, זכתה מרק בניצחון משפטי חשוב הנוגע לוויוקס. חבר מושבעים בניו ג'רזי פסק, כי החברה הזהירה כנדרש את הרופאים לגבי סיכונים בריאותיים אפשריים הקשורים לשימוש בתרופה. כמו כן, נקבע כי החברה לא הונתה את הצרכנים בכך ששיווקה את ויוקס.



חבר המושבעים הגיע להחלטה לאחר יום אחד בלבד של דיונים. המשפט שארך שבוע, התקיים בעקבות תביעה שהגיש נגד החברה עובד דואר בן 60, שטען כי השימוש בוויוקס גרם לו להתקף לב.



בחודש אוגוסט, הרשיע בית משפט בארצות הברית את מרק בגרימת מוות ברשלנות. בית המשפט קבע, כי עליה לשלם פיצויים בסך 253 מיליון דולר למשפחתו של גבר בן 59 מטקסס שמת ב-2001 בעקבות שימוש בתרופה. חבר המושבעים פסק, שחברת מרק לא הזהירה את הרופאים כנדרש מפני הסכנות הכרוכות בנטילת התרופה, והחליט שרשלנות מצד החברה היא שגרמה למוות.



מרק רשמה עלייה של 7% ברווחיה ברבעון השלישי בשל קיצוץ בעלויות הייצור והשיווק. הכנסות החברה ממכירות ירדו ב-2.2% ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully