וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אם סיסטמס עלתה ב-5%

עומרי כהן

28.11.2005 / 23:08

סרגון נפלה כ-10% - מוחקת כשליש מהמלאי שברשותה. קמטק עלתה כ-6% בתגובה להזמנה גדולה

לאחר עלייה של 7.7% בחמישה שבועות וחצי, אשר העלתה את מדד ה-S&P 500 לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2001, חזרו היום המשקיעים בוול סטריט לממש רווחים. הנאסד"ק מוטה הטכנולוגיה ירד ב-1% ל-2,239 נקודות ואילו הדאו ג'ונס מסתפק בירידה מתונה יותר של 0.4% ל-10,890.

מניות חברות הנפט וספקיות השירותים שלהן נפלו בכמעט 4% על רקע ירידה של כ-2.4% במחירי הנפט הגולמי ל-57.36 דולר לחבית. כניסתו של החורף לחצי הכדור הצפוני העלתה לקדמת הבמה את היקף הביקוש לנפט לחימום בארה"ב ובאירופה. באירופה אמנם נרשם בימים האחרונים גל קור, אולם בצפון-מזרח ארה"ב עלו הטמפרטורות, ותחזיות שהתפרסמו בשוק הצביעו על ירידה צפויה של 15% בביקוש לנפט לחימום שם במהלך השבוע הקרוב. זאת, בהשוואה לביקוש הנורמלי בתקופה זו של השנה.

ירידה גדולה מהצפוי בקצב מכירות הבתים הקיימים בארה"ב, סיפקה גם היא למשקיעים סיבה למכור מניות. נתונים שפורסמו אתמול הצביעו, כי באוקטובר ירדו מכירות הבתים ב-2.7% לקצב השנתי הנמוך ביותר מאז חודש מארס - 7.09 מיליון יחידות. זאת, לעומת תחזית הכלכלנים לקצב מכירות של 7.2 מיליון יחידות בשנה.

בארה"ב החלה בסוף השבוע שעבר תקופת החגים, והאמריקאים הסתערו על רשתות השיווק ואלו דיווחו על נתוני מכירות גבוהים. עונה זו מתחילה בארה"ב למחרת חג ההודיה, ביום השישי האחרון של חודש נובמבר, אשר מכונה "יום שישי השחור". זה אולי נשמע לישראלים כבעל קונוטציה שלילית, אולם שם הוא מציין את היום שבו עוברות כביכול רשתות השיווק מאדום (הפסדים) לשחור (רווחים).

בסוף השבוע הסכימו מרבית המומחים בארה"ב, כי גם השנה יבלטו לטובה מכירות מוצרי האלקטרוניקה הניידים, כדוגמת נגני מוסיקה דיגיטלים, טלפונים סלולרים מתקדמים, מצלמות דיגיטליות וכל גאדג'ט מתקדם אחר. אחת החברות הישראליות שתיהנה כנראה ממגמה זו היא אם סיסטמס, אשר מפתחת כונני זיכרון ניידים למחשבים ושבבים לטלפונים סלולרים מתקדמים.

על רקע המכירות החזקות, תיקנה בערב שבת מניית אם סיסטמס ירידה תלת יומית של כ-11%, בעלייה של כ-4%. היום היא הוסיפה 5.1% נוספים ל-31.2 דולר, לאחר שבדויטשה בנק החליטו להעלות את ההמלצה למניה מ"החזק" ל"קנייה". בנוסף העלו שם את מחיר היעד מ-33 ל-38 דולר.

בדויטשה בנק ציינו, כי החתיכות בפאזל של אם סיסטמס מתחילות להסתדר, וכי כניסת אינטל ומיקרון לשוק ה-NAND מביאה עמה לחברה הישראלית יותר פוטנציאל מאשר סכנות. הודעתן של אינטל ומיקרון על הכניסה לשוק, היא שגרמה בשבוע שעבר לגל הירידות באם סיסטמס.

אולם את הסיפור של יום המסחר סיפקה דווקא מניית ווקלטק. בערב שבת הודיעה החברה על השלמת המיזוג עם Tdsoft ועל כוונתה לבצע איחוד מניות ביחס של 13 ל-1 אשר יכינס לתוקפו היום לפני הפתיחה. האיחוד היה אמור להקפיץ את מחירה של ווקלטק מ-49 סנט ל-6.37 דולרים.

אולם בנאסד"ק לא עודכן השינוי ומניית ווקלטק החלה את יום המסחר כאילו איחוד המניות עדיין לא בוצע, ונסחרה סביב מחיר של דולר אחד. קצת יותר משעתיים לפני הסגירה, פירסמה החברה הודעה לפיה האיחוד כן נכנס לתוקפו לפני הפתיחה, ובתגובה קפצה המניה עד למחיר של 5.1 דולרים, כשמסכי המחשבים מצביעים על זינוק לכאורה של מאות אחוזים. את התגובות לארוע ומשמעויותיו מנאסד"ק ומווקלטק, לא ניתן היה להשיג.

ליפמן (LPMA) מגיבה בעלייה של 3.7% ל-22.5 דולר, להודעת החברה על רכישה חוזרת של מניות בהיקף של עד 30 מיליון דולר.

אודיוקודס, אשר נפלה בשבוע שעבר ב-9% בתגובה להפחתת המלצה מצד סיטיגרופ, תיקנה עם עלייה של 6.5% ל-10.4 דולרים. זאת, לאחר שבפייפר ג'פרי לא קיבלו את דברי סיטיגרופ וחזרו על המלצת "תשואת יתר" למניה עם מחיר יעד של 14 דולר.

טבע איבדה 1.8% ל-41.3 דולר, לאחר שהשלימה ביום שישי החולף זינוק של כ-26% מסוף ספטמבר לשיא של 42 דולר. בערב שבת דיווחה טבע על קבלת הלוואה בהיקף של 350 מיליון דולר מסינדיקט של בנקים ברחבי העולם, ועל האישור שקיבלה מהאיחוד האירופי לרכישת אייווקס.

קמטק, שסיפקה בשבוע שעבר תחזיות צמיחה טובות ל-2006, דיוחה היום על הזמנות שקיבלה למערכות בדיקה מסוג פאלקון בהיקף של 5.3 מיליון דולר. בתגובה, עלתה המניה ב-6.2% ל-3.8 דולרים והשלימה טיפוס של 37% תוך פחות משבועיים.

בית ההשקעות נידהאם העלה את המלצתו למניית ואיו החבוטה מ"תשואת חסר" ל"קנייה" וצירף מחיר יעד של 10 דולרים. לפני פחות משלושה חודשים חתך נידהאם את ואיו ל"תשואת חסר", אולם היום ציינו שם במפתיע, כי יש 16 סיבות למה צריך להעלות את ההמלצה ל"קנייה". ואיו טיפסה בתגובה ב-6.8% ל-5.3 דולרים.

רדוויז’ן דיווחה, כי תספק במהלך 15 החודשים הקרובים מערכות לביצוע שיחות ועידה בווידיאו לחברת נורת'רופ גרומן האמריקאית תמורת 6 עד 8 מיליון דולר. המערכות של רדוויז'ן ישולבו במערכת וידיאו לצורכי הגנה שתספק נורת'רופ לסוכנות למערכות מידע לצורכי הגנה (DISA) של מחלקת ההגנה בממשל האמריקאי. רדוויז'ן עלתה ב-2.5% ל-15.9 דולר.

און טראק, המתמחה בפיתוח כרטיסי זיהוי אלקטרוניים, כרטיסי תשלום ללא מגע ומערכות תשלום אוטומטיות לתחנות דלק, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 12.1 מיליון דולר, זינוק של 120% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות אלו היו גבוהות אף מציפיותיה של החברה. לפני כחודש העריכה און טראק, כי סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ-9.5 מיליון דולר.

אולם, במקביל לגידול בהכנסות זינקו גם ההוצאות ובשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 2.1 מיליון דולר (27 סנט למניה), לעומת 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. און טראק ירדה ב-3.8% ל-13.8 דולר. סיליקום דיווחה על עסקה נוספת לכרטיסי מעקף מתוצרתה, עם חברת IT מהגדולות בעולם. סיליקום לא חשפה את שם החברה, אולם ל-TheMarker נודע כי מדובר בחברת HP. מניית סיליקום, ששילשה בשנה האחרונה את מחירה, הגיבה להודעה בעלייה של 29.9% ל-7.8 דולרים. סרגון נפלה 10.3% ל-3.6 דולרים, לאחר שהודיעה, כי תמחוק כשליש מסך מלאי המוצרים שברשותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully