וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני שרביט מגאון בית השקעות: התשואה על ההון של לאומי תהיה מרשימה הרבה פחות מזו של בנק הפועלים ותגיע ל-13%-12%

שרון שפורר

28.11.2005 / 17:08

הדו"ח יהיה טוב, אומר שרביט, אבל לא טוב כמו של בנק הפועלים; הרווח אמנם יצנח בשיעור דו ספרתי של עד ל-20% אבל זאת, בעיקר בגלל הוצאות חד פעמיות כמו הפרשות למשל



לקראת פרסום דו"חות בנק לאומי ביום רביעי הקרוב, חוזה האנליסט בני שרביט מגאון בית השקעות, כי הבנק השני בגודלו במדינה יציג דו"ח טוב, אך פחות טוב מזה שפירסם בנק הפועלים. שרביט צופה אמנם ירידה דו ספרתית ברווח הנקי העשויה להגיע אפילו עד ל-20%, כלומר עד ל-431 מיליון שקל, ותשואה על ההון של 13%-12% "הרבה פחות מרשימה משל פועלים", אך טוען, כי בסך הכל מדובר בדו"ח טוב, שמופיעות בו הרבה השפעות חד פעמיות.



האנליסט של גאון בית השקעות צופה, כי נראה בדו"חות גידול של 10% ברווח מפעילות מימון לכ-1.76 מיליארד שקל, בין היתר בשל השפעת האינפלציה הגבוהה ברבעון של כ-1.5% (אינפלציה גבוהה, מסביר שרביט מגדילה את הון הבנק בגלל היותם של הדו"חות נומינלים, ואת הגידול בהון הבנק רושמים כרווחי מימון). הוא מעריך גם, כי נראה ירידה בהפרשה לחובות מסופקים, גידול בהכנסות התפעוליות והאחרות, וגידול בהוצאות המס (בשל שינוי ברמת המס, הפרשה למס בשל החובה למכור את מגדל והפרשה למס בשל החובה למכור חברת אחזקות נוספת).



הירידה במס החברות, אומר שרביט, טובה אמנם לבנק לאומי בטווח הארוך, שכן הוא ישלם פחות מס, אך בטווח הקצר, הוא מסייג, כללי החשבונאות מביאים לגידול בהוצאות המס, בשל שערוך של סעיף המסים הנדחים.



באשר לעתיד לבוא, מזכיר האנליסט של גאון בית השקעות, כי בנק לאומי מוכר עתה נכסים רבים במסגרת ועדת בכר (הבנק מכר את קופות הגמל ב-500 מיליון שקל למרקסטון וקופות נוספות להראל בכ-600 מיליון. היום נודע גם, כי מכר ב-1.35 מיליארד שקל את פסגות אופק לקרן יורק וירשום רווחי הון נאים במהלך 2006.



כמו כן, מוסיף שרביט, בחודשים הקרובים עדיין יככב בכותרות נושא גרעין השליטה בבנק, כשעל קבוצת סרברוס-גבריאל, שזכתה בשליטה בבנק, לצרף שותפים שיחזיקו 50% מגרעין השליטה, ועדיין לא ברור, לדעתו, אם היא תצרף שותפים אמריקאיים או שבכל זאת נראה את שלמה אליהו מגשים את חלומו להיות אחד הבעלים של בנק לאומי. הוא מזכיר גם, כי הקבוצה צריכה להציג תוך חצי שנה את המשקיעים בגרעין השליטה, והם צריכים לקבל אישור מבנק ישראל ולהציג בפני המפקח על הבנקים אישורים מהרשויות בארה"ב (בשל בנק לאומי ניו יורק).



לבסוף, מציין שרביט, כי בנק לאומי נסחר כיום במכפיל הון של 1.45, לעומת 1.55 בבנק הפועלים, 1.16 בבנק דיסקונט, 1.27 במזרחי טפחות ו-1.18 בבנק הבינלאומי. הוא מותיר למנייתו של הבנק המלצת "קניה" עם יעד של 16.5 שקל ומציין, כי יעדכן את היעד לאחר פרסום הדו"חות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully