וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות נרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב; מגזר התעופה בין המגזרים היחידים שרושמים עליות

מיכל רמתי

28.11.2005 / 17:40

מדד התעופה של AMEX עולה ב-1.6% על רקע הירידה במחירי הנפט; מרבית המדדים רושמים ירידות לאחר מספר שבועות חזקים; יאהו יורדת ב-3% לאחר הורדת המלצה של הברוקר לג מייסון



ירידות נרשמות במרבית המדדים בוול סטריט לאחר מספר שבועות חזקים. החודש רשמו מדדי המניות בוול סטריט עליות חדות על רקע הירידה במחירי הנפט והעלייה בבטחון הצרכנים. מדד דאו ג'ונס ומדד S&P 500 צפויים לרשום את החודש הטוב ביותר שלהם מאז ספטמבר 2003. מדדי התעופה רושמים עליות על רקע הירידה במחירי הנפט: מדד התעופה של AMEX עולה ב-1.6% ואילו מדד התעופה של דאו ג'ונס עולה ב-1.5%.



בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נרשמות ירידות על רקע הערכות כי הגידול בהוצאה הפרטית יעודד את המשך העלאות הריבית של הבנק הפדרלי. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.01% לרמה של 4.441%.



מחירי הנפט הגולמי יורדים בעקבות הערכות כי צריכת הנפט למטרות חימום בארה"ב תהיה נמוכה מהרגיל בחורף, בשל מזג האוויר המתון באזור. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בחודש ינואר יורדים ב-75 סנט למחיר 57.94 דולר לחבית בניו יורק.



המכירות הקמעוניות בארה"ב בסוף השבוע של חג ההודיה הגיעו ל-27.8 מיליארד דולר לפי פדרציית הקמעונות של ארה"ב (NRF). מדובר בסכום השני בגובהו אי פעם, לאחר עונת החגים ב-1999. הרשתות הקמעוניות, הקמעונאיות המקוונות ויצרניות האלקטרוניקה היו המרוויחות הגדולות בסוף השבוע.



וול-מארט (סימול WMT) יורדת ב-0.8% לאחר הפתיחה החזקה לעונת החגים ולאחר שאמרה בסוף השבוע כי מכירותיה בחנויות הפועלות לפחות שנה עלו ב-4.3% בנובמבר. אי-ביי (סימול EBAY), חברת המכירות הפומביות המקוונות, עולה ב-0.5% בעקבות חג ההודיה המוצלח. ענקית המחשוב אפל (סימול AAPL), יצרנית נגן המוסיקה הפופולרי iPod, עולה ב-1.6% לאחר החג ולאחר שאנליסטים בפייפר ג'פרי העלו את מחיר היעד למניה ב-16% ל-79 דולר.



יצרנית התרופות מרק (סימול MRK), אשר ספגה הפסדים במהלך שלוש השנים האחרונות, יורדת ב-1.7% לאחר שהודיעה כי תקצץ 7,000 משרות, או 11% מכוח האדם הבינ"ל בחברה, ותסגור חמישה מפעלים במסגרת תוכנית ארגון מחדש בחברה. מטרת התוכנית היא לקצץ 3.5 מיליארד דולר בשנה מעלויות החברה ולהגיע לעלויות של 4 מיליארד דולר.



אמריקן פרמסויטקל (סימול APPX) יורדת ב-15.3% לאחר שהסכימה לרכוש את בעלת המניות הגדולה שלה, אמריקן ביוסיינס. העסקה מוערכת ב-4.09 מיליארד דולר, ותתבצע באמצעות מניות. החברה החדשה תיקרא אברקסיס ביוסיינס.



דלפי, יצרנית החלקים לכלי רכב, (סימול DPHIQ) עולה ב-2.6% לאחר שלקוחתה הגדולה ג'נרל מוטורס (סימול GM) הסכימה לוותר על הנחות שהבטיחה לה דלפי על מנת לסייע לחברה הכושלת. GM עולה ב-0.9%.



ענקית האינטרנט יאהו (סימול YHOO), יורדת ב-3% לאחר שהברוקר לג מייסון הוריד את המלצתו למניה. לג מייסון הוריד את המלצתו מ"קנייה" ל"החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully