וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הרחבת התחרות בתחום הטלפוניה: חברות ישקיעו 3.5 מיליון שקל בפרישת 10 אלף קילומטר של סיבים בערים הגדולות

ערן גבאי

28.11.2005 / 17:48

עלות פרישת רשתות תקשורת בקווי הניקוז בערים נאמדת בכ-75 דולר למטר; הפרישה בצינורות הביוב מגיעה להשקעה משוערת של כ-200 דולר למטר; העיריות ייגבו 15% על עלויות המחירון



לקראת כניסת חברות התקשורת לתחרות בטלפוניה הפנים ארצית והצורך המתחייב מכך לפרישת סיבים אופטיים בתוך הערים הגדולות בישראל באמצעות קווי הניקוז שבערים. עלות פרישת רשתות תקשורת בקווי הניקוז בתוך הערים נאמדת כיום בכ-75 דולר למטר, כך שההשקעה לחברה בפרישת 10 קילומטרים בשלב ראשון עשויה להסתכם בעלויות של כ-3.5 מיליון שקל.



על פי תחשיבי המחירונים שהיתווה בשעתו רן קרול לעניין פרישת סיבים אופטים ברשתות הניקוז של הערים, העיריות רשאיות לגבות 15% על עלויות המחירון, אך רווחיהן מפרישת התשתיות צפויים להיות בסדרי גודל נמוכים יותר בשל העלויות הישירות שלהן. עיריית תל אביב שכרה לפני כשנתיים וחצי את שירותיו של קרול, לשעבר מנהל אגף תקציבים במשרד האוצר ומי שעמד בראש ועדת קרול שגיבשה המלצות לפתיחת התחרות בשוק התקשורת בישראל, כדי שיכין עבורה תמחור אחיד לעבודות הנחת תשתיות התמסורת בתעלות הביוב בעיר.



כיום, מתבססת הפרישה בערים הגדולות בעיקר על פרישה לצורכי קווי תמסורת. זהו שוק שנפתח לתחרות לפני כשלוש שנים, אך עדיין נותר בהיקף של כ-60-50 מיליון דולר בשנה, ושאינו מתבטא בתחרות גדולה. שני הצרכנים העיקריים של תשתית התמסורת בתל אביב כיום הם מד-1 וחברת הכבלים HOT שהשקיעו בתל אביב כ-3.5 מיליון שקל בלבד בשנתיים האחרונות בפרישה של כ-8-7 קילומטר.



קיימת הערכה, כי ב-2006 יחלו להתבצע בשוק גם מכרזים לפרישה של סיבים אופטים בערים בצינורות הביוב, שם עלות ההשקעה נאמדת בכ-200 דולר למטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully