וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גדות חימיקלים, יהודה כהן: "אני מאמין שהכנסות 2005 יחצו את רף המיליארד שקל"

שרון שפורר

28.11.2005 / 18:28

"כך יהיה גם ב-2006, אז נמשיך להציג יציבות, אם לא צמיחה נוספת"; גדות סיימה את הרבעון עם רווח של 14 מיליון שקל על הכנסות של 278 מיליון שקל



שיפור במגזרי שיווק ומכירת כימיקלים והובלה ימית הביא לזינוק של 24% בהכנסות הרבעון השלישי של חברת גדות מיכליות ומאגרים לחימיקלים לגובה 278 מיליון שקל ובעקבותיו לזינוק חד גם ברווח הנקי של החברה ובשיעור של 35% ל-14 מיליון שקל.



גם תשעת החודשים הראשונים של השנה הושפעו מהשיפור ב-2 מגזרי פעילות עיקריים אלו, כשההכנסות צומחות בכ-24% ל-788 מיליון שקל והרווח מזנק בכ-50% ל-788 מיליון שקל. בכל שנת 2004 הסתכמו הכנסותיה של גדות בכ-909 מיליון שקל ומנכ"ל החברה, יהודה כהן, אומר היום ל-TheMarker, כי הוא מאמין שהחברה תחצה את רף ההכנסות של מיליארד שקל כבר השנה ותציג יציבות, אם לא צמיחה נוספת גם בהכנסות השנה הבאה.



עליית מחירי החומרים, מכירת מוצרים חדשים והכנסות מעמלות הם שהיו אחראים לשיפור במגזר הכימיקלים בדו"חות החברה. ההכנסות ממגזר זה הגיעו ב-9 החודשים הראשונים ל-567 מיליון שקל, לעומת כ-447 מיליון שקל בתקופה המקבילה וברבעון השלישי לבדו הסתכמו ב-191 מיליון שקל לעומת 165 מיליון שקל ברבעון המקביל. גדות מציינת בדו"ח, כי עלית מחירי החומרים נעצרה בתקופה האחרונה ובעקבותיה, היא צופה שהגידול ברווחי מגזר זה הנובע מעליה זו יתמתן.



במגזר שירותי ההובלה הימית, נהנתה החברה מהחלפת אוניות לאוניות יעילות יותר, דבר שהביא לגידול בנפח המטענים. כמו כן, נהנתה החברה מעלייה במחירי ההובלה הימית, בחלקה, כתוצאה מעליית מחירי הדלק. הכנסות המגזר בשלושת הרבעונים הראשונים צמחו ב-13% ל-201 מיליון שקל והכנסות הרבעון זינקו בכ-40% ל-78 מיליון שקל.



לאחר שרכשה בחודש מארס החולף את פעילות חברת כימקלור ביחד עם השותף שי דוידי בעלות של 20 מיליון שקל, מציינת החברה היום, כי היא ממשיכה להרחיב את תחומי פעילותה על ידי שיתופי פעולה, רכישת חברות וגיוס הון (אג"ח) כדי לצמוח גם בשנים הבאות.



מנכ"ל גדות אומר כי החברה הקימה מיזם משותף לניהול מסחרי של מיכליות להובלת כימיקלים נוזליים בצובר עם חברת Kotani Shipping מקפריסין וכך מפעילה כיום הקבוצה 18 אוניות במקום 7. בנוסף גייסה החברה באג"ח סך של 53 מיליון שקל.



כהן סיפר גם, כי מאז הונפקה החברה על בסיס דו"חות 2002-2003, היא הציגה שיפור בתוצאותיה בכל רבעון והוא מאמין כי המגמה תמשך וכי גידול נומינלי החברה תציג בכל מקרה, כך שהשאלה היא לגבי הגידול הריאלי - המושפע משער הדולר ומחירי החומרים.



על רכישת כימיקלור והמיזם המשותף אומר כהן, כי אלו יורגשו בתוצאות שנת 2006, שכן הם אוחדו רק באמצע הרבעון הרביעי של 2005. לכימיקלור מחזור של כ-50 מיליון שקל בשנה, כך שמדובר על תוספת לא מבוטלת כלל למכירותיה של גדות חימיקלים.



קבוצת גדות מיכליות וחימיקלים עוסקת בשני סוגי פעילויות עיקריים: יבוא, שיווק ומכירת כימיקלים וחומרים אחרים ומתן שירותי הובלה ימית באמצעות אוניות. בנוסף עוסקת החברה בתחום אחסון ושינוע של כימיקלים ומתן שירותי הובלה יבשתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully