וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת החשמל ימשיכו לחגוג: הצעת החוק להגבלת צריכת החשמל חינם תתבטל בתום כהונת הכנסת הנוכחית

צבי זרחיה

28.11.2005 / 19:05

ועדת הכלכלה דחתה היום החלת דין רציפות על הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ אברהם פורז; ח"כ וילן טען כי מאחורי הבקשה להחיל דין רציפות עולה ריח בחירות



ועדת הכלכלה דחתה היום החלת דין רציפות על הצעת החוק להגבלת צריכת החשמל חינם על ידי עובדי חברת החשמל שהוגשה על ידי ח"כ אברהם פורז (שינוי).



פירוש הדבר הוא, שהצעת החוק שאושרה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת תתבטל עם סיום כהונתה בעוד מספר שבועות של הכנסת הנוכחית. כדי לחוקק מחדש את הצעת החוק בכנסת הבאה יהיה צורך להעלותה להצבעה בקריאה הטרומית ולהתחיל את כל הליכי החקיקה מחדש.



נגד הצעת החוק הצביעו 7 ח"כים: דוד טל (קדימה), איוב קרא, דניאל בנלולו, ומיכאל רצון (ליכוד), אליעזר כהן (האיחוד הלאומי), אבשלום וילן (מרצ), ואחמד טיבי (חד"ש-תע"ל).
בעדה הצביעו רק 2 ח"כים: אברהם פורז ורשף חן (שינוי).



יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן (ש"ס) נמנע בהצבעה מאחר שאמר שיש להגביל בהסכם ולא בחקיקה את צריכת החשמל חינם של עובדי חברת החשמל.



לדברי כהן, יש לשאוף לבטל ההטבה בהדרגה על ידי הידברות עם העובדים ולא בכפייה, כך שתמנע מראית העין כי בעוד עובדי החברה מבזבזים חשמל בלי חשבון מנתקת החברה חשמל לאימהות חד הוריות ולמשפחות במצוקה הנאלצים להתגורר בקור ובחשיכה.



פורז אמר כי ההסכם שהושג עם העובדים, לפיו תוגבל צריכת החשמל חינם לפי 2.5 מהצריכה הממוצעת לעובד ובסה"כ לפי 2 מהצריכה הממוצעת, הוא סביר בעיניו אך יש לדרוש את מניעת החשמל חינם מעובדים חדשים.



פורז הזכיר כי לפי בדיקה שערך, עובדים זמניים בחברה המקבלים קביעות זוכים לקבל חשמל חינם רטרואקטיווית. כך בשנת 2004 הוענקה קביעות ל-175 עובדים והחברה שילמה רטרואקטיווית לכל אחד בממוצע 42,220 שקל. העלות הכוללת לחברת החשמל בשנת 2004 היתה 7.7 מיליון שקל.

אבי ענתבי ראש אגף כוח אדם בחברת החשמל אמר, כי ההטבה ניתנת גם לעובדים חדשים כי לא ייתכן להפלות עובדים בחברה כשהאחד מקבל חשמל חינם והאחר לא. הוא אמר, כי צריכת החשמל חינם לעובדי החברה הוגבלה מ-2,500 קוט"ש לשנה ל-18,000 לשנה לעובד.



נציג משרד המשפטים, דני אורן, הביע התנגדות להצעת החוק מאחר שלדבריו אין להתערב בהסכמי עובדים. לדעתו, אין פסול במתן הטבות לעובדים מעבר לשכר המשולם.



הח"כים וילן וטל טענו, כי אסור למחוקק להתערב בהסכמי עבודה. וילן טען כי מאחורי הבקשה להחיל דין רציפות עולה ריח בחירות.



ח"כ טיבי טען, כי התנגד להצעת החוק מאחר ששינוי הצביעה לפני כמה ימים נגד הצעת חוק שהגיש להגבלת תקופת כהונתם של מנהלים בבתי החולים בטענה שאין להתערב בהסכמי עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully