וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש בשוקי המט"ח בעולם בעקבות נפילה חדה מהצפוי במכירות בתים קיימים בארה"ב

TheMarker

28.11.2005 / 19:24

הדולר מאבד 0.7% מול היורו לשער של 1.1802 דולר ויורד ל-119.285 ין על רקע הערכות כי צינון בשוק הנדל"ן בארה"ב יאפשר לבנק הפדרלי להאט קצב העלאת הריבית



הדולר נחלש מול היורו והין בעקבות נפילה חדה מהצפוי במכירות בתים קיימים בארה"ב, אשר חיזקה את ההערכות צינון שוק הנדל"ן הלוהט בארה"ב עשוי לאפשר לבנק הפדרלי להאט את קצב העלאת הריבית.



הדולר מאבד 0.7% מול היורו לשער של 1.1802 דולר; מול הין יורד המטבע האמריקאי ב-0.3% לרמה של 119.285 ין לדולר. הדולר מאבד 0.5% מול הפרנק השווייצי לשער של 1.3114 פרנק לדולר, ויורד ב-0.4% מול הליש"ט לרמה של 1.7214 דולר.



מכירות בתים קיימים בארה"ב נפלו באוקטובר ב-2.7% לקצב שנתי של 7.09 מיליון יחידות - קצב המכירות האיטי ביותר מאז חודש מארס. כך מסר היום האיגוד הלאומי של סוכני המקרקעין בארה"ב (NAR). הנפילה במכירות היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, שצפו ירידה של 1.1% לשיעור מכירות שנתי של 7.2 מיליון יחידות. בחודש ספטמבר עמד קצב מכירות הבתים הקיימים השנתי על 7.29 מיליון יחידות.



משרד המסחר האמריקאי צפוי לפרסם מחר את נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש אוקטובר, אשר לפי התחזיות נפלו לקצב שנתי של 1.2 מיליון בתים, לעומת קצב שנתי של 1.222 מיליון בתים בספטמבר.



מוקדם יותר היום התחזק הדולר מול מרבית המטבעות ורשם שיא של 27 חודשים מול הין, על רקע הערכות כי השבוע יתפרסמו נתונים ממשלתיים שיעידו על התחזקות הצמיחה בארה"ב.



הדולר רשם ברבעון החולף עלייה של 2.8% מול היורו, כאשר העליות באוקטובר ובנובמבר היו גדולות מהירידה שנרשמה בספטמבר, על רקע פגיעת סופות ההוריקן בחופי ארה"ב. אך התחזיות הקודרות ועליית מחירי הנפט, לאחר פגיעת ההוריקנים קתרינה וריטה במפרץ מקסיקו, התחלפו בתחזיות להתאוששות מהירה ובירידה של מחירי הנפט.



מחיר הנפט הגולמי רושם כעת ירידות חדות בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בינואר, נסחרים במחיר של 57.05 דולר לחבית, ירידה של 1.66 דולר או 2.8%.



התחזקות הדולר מול היורו מוקדם יותר היום הגיעה גם על רקע התגברות ההערכות, כי הצמיחה המתונה בגוש היורו עשויה להגביל העלאות ריבית של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) בחודשים הקרובים. החלטת הריבית הקרובה של הבנק המרכזי צפויה להתקבל בפגישתו ביום חמישי הקרוב, 1 בדצמבר. ההערכות בשוק הן, כי הבנק יחליט על העלאת הריבית ב-0.25% לשיעור של 2.25%.



שיעור הריבית בגוש היורו נותר ללא שינוי ברמה של 2% כבר יותר משנתיים. זאת, לעומת ריבית של 4% כיום בארה"ב, וריבית של 4.5% בבריטניה. עם זאת, על רקע הצמיחה האיטית במדינות גוש היורו, הבהיר נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה בשבוע שעבר שאף כי הבנק מוכן להעלות את הריבית על מנת להגביל את האינפלציה, אין הדבר מעיד על רצף העלאות בעתיד.



הדולר רשם מוקדם יותר היום את רמתו הגבוהה ביותר מול הין היפאני מאז אוגוסט 2003. זאת, על רקע דו"ח של משרד המסחר היפאני שהראה על ירידה של 0.3% במכירות הקמעוניות באוקטובר לעומת ספטמבר, לאחר ירידה של 0.8% בנתון של ספטמבר. הירידות עשויות לרמז על האטה בצמיחת הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, אחרי שבמחצית הראשונה נרשמה צמיחה חדה יחסית הן בהוצאה הפרטית והן בתמ"ג.



דו"ח התעסוקה שצפוי להתפרסם בארה"ב ביום שישי עשוי להראות על יצירת 215 אלף משרות חדשות בנובמבר, לעומת יצירת 56 אלף משרות באוקטובר, לפי סקר של בלומברג. שיעור האבטלה ככל הנראה נותר 5% בנובמבר, קרוב לשפל של 4 שנים שנרשם באוגוסט - 4.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully