וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שוחט שוקל להישאר בכנסת כדי למנוע את מינוי פרופ' רות גביזון לשופטת בבית המשפט העליון

ניר חסון

28.11.2005 / 19:43

שוחט חושש כי שרת המשפטים תנצל את התפטרותו כדי להעביר החלטות בוועדה לבחירת שופטים, בה הוא חבר; אם יתפטר מהכנסת, הוא יוחלף ככל הנראה על ידי ח"כ מהימין, שיתמוך בעמדתה של לבני



ח"כ אברהם (בייגה) שוחט (עבודה), שאמור היה לפרוש מהכנסת השבוע, שוקל מחדש את התפטרותו, מחשש ששרת המשפטים, ציפי לבני, תנצל זאת כדי להעביר החלטות בוועדה לבחירת שופטים. שוחט חבר בוועדה, ואם יתפטר מהכנסת, הוא יוחלף ככל הנראה על ידי ח"כ מהימין, שיתמוך בעמדתה של שרת המשפטים, המבקשת למנות את פרופ' רות גביזון לשופטת בבית המשפט העליון.



על פי ההסכם הקואליציוני, את שר ממפלגת העבודה היה אמור להחליף את שוחט בוועדה, אולם לאחר התפטרות שרי העבודה, מסרב הליכוד לכבד את ההסכם ולמנות לשוחט מחליף ממפלגתו. לבני, מצדה, מסרבת לדחות את ישיבת הוועדה, שמתוכננת לסוף ינואר.



היום (שני) פנו לשוחט בכירי מפלגת העבודה, וביקשו ממנו להשהות את התפטרותו כדי למנוע מלבני לבצע "מחטף" בוועדה. שוחט הבטיח לשקול את דחיית ההתפטרות, למרות שהתחייב להצטרף לכמה חברות עסקיות כבר בימים הקרובים. הוא ימסור את החלטתו בימים הקרובים.



גורמים במפלגת העבודה מציינים סיבה נוספת לרצונם של בכירי המפלגה להשהות את התפטרותו של שוחט: החשש שמחליפתו בכנסת, סופה לנדבר, "תערוק" מיד עם השבעתה ל"ישראל ביתנו", מפלגתו של אביגדור ליברמן, ותיקח אתה את יחידת מימון הבחירות מהעבודה.



שוחט טוען כי איש לא פנה אליו בנוגע ליחידת המימון. "אני לא הייתי מסכים לשקול את הדחייה בשל כך", אמר.



השרה לבני סירבה להגיב לטענות, אך בלשכתה הזכירו כי ישיבת הוועדה נקבעה לפני זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully