וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר אונקיית זהב - לשיא של 22 שנה

דפנה מאור

29.11.2005 / 8:17

עלה ב-15% מתחילת השנה לשער של 502.70 דולר לאונקיה. ממשלות רוסיה ודרום אפריקה עשויות להגדיל את יתרות הזהב שלהן

מחיר הזהב פרץ את מחסום ה-500 דולר לאונקיה במסחר באסיה הבוקר, לראשונה מאז פברואר 1983. הביקוש הגובר למתכת היקרה נרשם בעקבות החששות מאינפלציה גלובלית שתשחק את שוויים הריאלי של מטבעות ברחבי העולם. מחיר החוזים למסירה בפברואר עלה היום ב-0.8% ל-502.70 דולר לאונקיה, לאחר שהדולר נפל ב-1% מול היורו אתמול בעקבות נתוני מקרו חלשים מארה"ב.

מחיר הזהב למסירה מיידית (ספוט) זינק ב-15% מתחילת השנה - ובכך היווה השקעה משתלמת יותר ממדדי שוק המניות בארה"ב. אנליסטים מסוימים, שחזו את פריצת מחסום ה-500 דולר, חוזים עתה כי הזהב עלול להיסחר ב-525 דולר ומעלה עוד השנה.

העליות במחירי המתכות היקרות נרשמו להערכת סוחרים בעקבות ביקוש מצד קרנות ובנקים מרכזיים, שמבקשים לגדר סיכונים מפני התגברות האינפלציה בארצותיהם, כמו גם ביקוש ממשי למתכות אלו במדינות דוגמת סין והודו. המחיר כמעט הוכפל מאז שנת 2001, אז רשם הזהב שפל של 25 שנה ועמד על 255 דולר לאונקיה.

לעליית מחיר הזהב החודש תרמה הודעתה של ממשלת רוסיה, שאמרה כי ייתכן שתכפיל את יתרות הזהב שלה. הבנק המרכזי של רוסיה, המחזיק כיום יתרות זהב של 500 טון, מתכנן להכפיל את יתרותיו. הבנק המרכזי של דרום אפריקה אמר אף הוא, כי בכוונתו לצבור יתרות זהב נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully