וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה במרחק נגיעה מ-800 נקודות

עומר שרביט

29.11.2005 / 17:24

המעו"ף התחזק ב-0.9% ל-785 נקודות. הפועלים עלתה ב-2.6%. הראל ומגדל הגיבו בעלייה של כ-2% כל אחת לתוצאות הרבעון החזקות

האם הבורסה בתל אביב בדרך ל-800 נקודות? זו השאלה שחולפת בראשם של סוחרים רבים בתקופה האחרונה בנסיונם לברר את כיוון השוק.

בתום יום המסחר, המדדים עשו צעד נוסף לעבר היעד הסמלי והוסיפו כמעט 1%. לאחר פתיחה מהוססת בירידות של 0.3% התהפכה המגמה והבורסה הוסיפה עד 0.5%, תוך שהיא מגבירה הילוך במשך היום, עם דחיפה ממניות הבנקים והביטוח. מדד הבנקים התחזק ב-2% ומדד הפיננסים 15 הוסיף 1.6%.

הסיפור המוזר של היום נוגע להמלצה של דויטשה בנק - דויטשה, שהותיר את המלצתו לשוק המניות הישראלי בתשואת יתר עם דגש על טבע ובנק הפועלים. אלא שנוסח ההמלצה - הנושאת את התאריך של ה-28 לחודש הנוכחי - כמעט זהה להמלצה קודמת של דויטשה מהחודש שעבר. יש שטענו מיד כי מישהו ביקש להכשיל את השוק במעין המלצת סרק, אלא שהמקור לנייר שלא הגיע מדויטשה, היה כלכלן בכיר מאחד הבנקים המקומיים, שקשה להניח כי יסכן את המוניטין שלו כדי להזין מידע שגוי לשוק.

בסיכום היום, הוסיף המעו"ף 0.9% ל-785 נקודות, מדד תל אביב 100 התחזק ב-0.8% ל-791 נקודות והתל טק הוסיף שיעור צנוע של 0.1%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם ב-1.08 מיליארד שקל.

בשוק המט"ח, הדולר היציג נחלש ב-0.8% לרמה של 4.65 נקודות ואילו היורו דווקא התחזק ב-0.1% ל-5.5 שקלים. בניגוד למגמה במניות, השוק הסולידי הוריד הילוך ונסחר בירידות שערים של 0.3% באג"חים הממשלתיות הארוכות, בצל העלייה שנרשמה בימים האחרונים בתשואות על האג"ח הממשלתיות לרמה של 4.408%.

יום המסחר נפתח בצל מועקת הריבית, שהועלתה אתמול על ידי בנק ישראל ב-0.5% לגובה של 4.5%. המימושים בהם חתמה אמש וול סטריט, לאחר קרוב לשבוע של עליות שערים, תרמו אף הם לפתיחה השלילית.

גם היום ממשיכות מניות ענף הפיננסים בכלל, וחמשת הבנקים הגדולים בפרט, לרכז את עניין הסוחרים. ההתפתחויות האחרונות בענף כוללות את רכישת פסגות אופק מבנק לאומי על ידי קרן יורק ב-1.35 מיליארד שקל ואת רכישת קרנות הנאמנות של עמדה מבנק מזרחי ב-238 מיליון שקל. הפועלים התחזקה בסיום ב-2.6% במחזור הגדול בשוק ולאומי הוסיפה 1.7%.

מי שנהנית מהשקעתה בפועלים היא משפחת דנקנר, שתחלק דיווידנד של 20 מיליון שקל בתעשיות מלח, שהגיבה בעלייה של 1.4% לתוצאות הרבעון: מלח הרוויחה 58% יותר מהרבעון המקביל - 32 מיליון שקל - והיקף החוב שלה ללאומי ירד לכ-880 מיליון שקל.

הבוקר נודע גם כי דירקטוריון חברת מגדל אישר עקרונית את רכישת הפעילות והמוניטין של חברת אפיקים ניהול קרנות נאמנות, המנהלת סך נכסים של 3 מיליארד שקל בתמורה ל-165 מיליון שקל. מגדל נסחרת גם על רקע תוצאות מצוינות שפירסמה הבוקר. החברה חתמה את הרבעון השלישי עם רווח שיא של 233 מיליון שקל - לעומת 106 מיליון שקל בלבד שהרוויחה ברבעון המקביל אשתקד.

מניות מגדל נסחרו בעלייה של 1.4% למחיר של 6.1 שקלים. אי.בי.אי העלה את המלצתו לחברת הביטוח ל-7.1 שקלים ב"קנייה". הראל הגיבה בעלייה של 1% לתוצאות הרבעון: רווח נקי של 163 מיליון שקל - גידול של 127% לעומת הרבעון המקביל.

משקיעי לאומי ממתינים לפרסום הדו"חות מחר, כאשר האנליסט יובל בן זאב מעריך, כי הבנק השני בגודלו במדינה יציג רווח של 359 מיליון שקל ברבעון השלישי. גם דיסקונט יפרסם מחר את תוצאות הרבעון והמניה סיימה בעלייה של 1.6% לאחר שפתחה בירידה. מניות המזרחי הוסיפו 1.85%.

מעבר למניות הביטוח והבנקים, פורסמו היום דו"חות מענפים נוספים: מניית חברת מי עדן הגיבה בעלייה של כ-3% ובמחזור נמוך יחסית לתוצאות המצוינות שהציגה החברה לרבעון השלישי - מעבר לרווח של כ-22 מיליון שקל לעומת הפסד, שיפור של פי 3.5 בתזרים המזומנים. זאת, למרות החולשה במגזר הכדים.

מניית יתר נוספת, שמיר מזון, השילה כ-20% במחזור נמוך, לאחר שדיווחה על הפסד של כחצי מיליון שקל ברבעון השלישי והפסד של 11 מיליון שקל מתחילת השנה.

נסיים עם חברת תשתיות התקשורת מר, אשר איבדה כ-13% במחזור גדול יחסית, אף על פי שדיווחה על גידול של כ-30% ברווח הנקי לרמה של 9.2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully