וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין חשפה את תעריפי פרמיית ביטוח אחריות מקצועית ואילן בומבך הפתיע: השגתי הצעה זולה יותר

ענת רואה

29.11.2005 / 9:18

זמן קצר לאחר שלשכת עורכי הדין חשפה את תעריפי פרמיית ביטוח האחריות המקצועית שמבקשת חברת הביטוח מגדל, יצא ועד מחוז תל אביב בהודעה: כל המעוניין יכול לקבל תנאים טובים יותר באמצעותנו



התחרות מיטיבה עם עורכי הדין: לאחר שבועות ארוכים בהם סירבה לשכת עורכי הדין להציג את תעריפי פרמיית ביטוח אחריות מקצועית ל-2006 וכן את שיעור ההתייקרות הצפויה בה, נחשפו אתמול הסכומים, כאשר הלשכה שיגרה לכל חבריה את השוברים לתשלום.



לפי הצעת לשכת עורכי הדין שהתקשרה עם חברת הביטוח מגדל, ישלמו השנה עורכי הדין פרמיית ביטוח אחריות מקצועית בסך 3,900 שקל בעבור השתתפות עצמית המוגדרת נמוכה (3,800 דולר) ו-3,120 שקל להשתתפות עצמית רגילה (6,800 דולר).



פרמיית הביטוח ב-2005 היתה 3,207 שקל להשתתפות עצמית נמוכה ו-2,555 שקל להשתתפות עצמית רגילה. מדובר בעלייה בשיעור הפרמייה של יותר מ-21%. הלשכה רמזה על עלייה בפרמייה בהודעה קודמת, אך סירבה לחשוף את שיעורה המדויק.



ואולם, מיד עם שיגור השוברים יצא יו"ר ועד מחוז תל אביב, עו"ד אילן בומבך, בהודעה שלפיה המחוז בראשותו הצליח להשיג הצעה טובה יותר, בהידברות ישירה שלהם מול חברת הביטוח איילון. איילון היתה המבטחת הקודמת מטעם הלשכה, והוחלפה השנה במגדל בהתאם למכרז שערכה הלשכה. יצוין כי זו הפעם הראשונה שבה אחד ממחוזות הלשכה מציע באופן עצמאי לעורכי הדין התקשרות עם חברת ביטוח.



התעריפים שמציע מחוז תל אביב לעורכי הדין הם 3,680 שקל תמורת השתתפות עצמית נמוכה ו-2,945 שקל תמורת השתתפות עצמית רגילה. לטענת בומבך, הצעה זו של איילון טובה יותר לעורכי הדין הן במחירים שהיא מציעה הן בכל יתר תנאי הפוליסה, כולל הכיסוי הביטוחי המגיע ל-225 אלף דולר לאירוע תביעה לעומת 200 אלף דולר בלבד בחבילה הבסיסית של מגדל.



היום צפוי בומבך לשגר לכל עורכי הדין במחוז תל אביב הודעה שבה יודיע להם על השגת הצעת ביטוח חלופית. לדבריו, עורכי דין ממחוזות אחרים שירצו להצטרף להצעת הביטוח של המחוז יוכלו לעשות כן. במכתב זה כותב בומבך: "לאחר שבדקנו את תנאי הביטוח שסוכמו עם חברת מגדל, סברנו כי ניתן וראוי להשיג לחברי המחוזי תנאי ביטוח טובים ומשופרים יותר". המו"מ עם איילון נערך בסיועו של עו"ד דניאל מור, יו"ר ועדת הביטוח של המחוז, אשר לדבריו עמל רבות בשנתיים האחרונות על שיפור פוליסות הביטוח המוצעות. למכתב מצורפת טבלה המציגה את התנאים שמציעות שתי חברות הביטוח וההבדלים ביניהן.



יצוין כי בשבועות האחרונים פורסם ב-TheMarker כי הלשכה סירבה לחשוף את תעריפי הפרמיות, זאת לטענת בכיר בועד המחוזי בשל הרצון למנוע מחברות ביטוח מתחרות להציע הצעות טובות יותר מזו של מגדל. ואולם נראה כי בידי איילון היה המידע על התעריפים והיא הכינה מראש את הצעתה החלופית.



בתגובה נמסר מלשכת עורכי הדין: "הצעתה של חברת מגדל לביטוח אחריות מקצועית היא ההצעה הטובה ביותר לעורכי הדין. עורכי הדין שיבוטחו על ידי חברת מגדל יזכו לתמיכה של הלשכה. תכנית הביטוח החדשה שמציעה הלשכה לחברים באמצעות מגדל כוללת מטרייה ביטוחית מקיפה ורחבה למבוטחים. המטרייה הביטוחית מותאמת לתנאי השוק המשתנים, וצופה פני עתיד במקרים של רשלנות מקצועית.



"לשכת עורכי הדין קיימה מכרז ראוי ובמסגרתו הגישה חברת איילון הצעה רעה יותר מההצעה שאותה היא מציעה עכשיו עם ועד מחוז ת"א. חברת איילון משפרת עמדות כדי לפגוע בתוכנית ביטוח שהושגה על ידי הלשכה לטובת עורכי הדין ונועדה להגן על זכויותיהם בצורה יסודית ומקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully