וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג צנח ל-4.656 שקלים

טל לוי

29.11.2005 / 16:14

בנק לאומי: "קשה לראות את הדולר יורד מתחת ל-4.60 שקלים. הציבור רוכש דולרים ומספק רמת תמיכה"


פחות משבוע חלף מאז קבע הדולר שער שיא של שנתיים ותשעה חודשים (4.741 שקלים) וכבר הוא נסחר היום ברמה של 4.657 שקלים בלבד. על אף התחזקותו של המטבע האמריקאי בעולם, נראה שהעלאת הריבית החדה שביצע הנגיד עשתה את שלה והדולר צנח היום ב-0.81% ושערו היציג נקבע על 4.656 שקלים. זוהי גם רמת הפקיעה של האופציות על המטבע האמריקאי.

היורו הוסיף 0.12% ושערו נקבע על 5.503 שקלים. שער הפקיעה הקובע הוא 5.4945 שקלים.

רמת הריבית בישראל עומדת כעת על 4.5% - מחצית האחוז יותר מאשר הריבית הנהוגה בארצות הברית. בימים האחרונים, נשמעו כלכלנים המדברים הן על העלאה של 0.25% והן על העלאה של 0.5% והדעות היו חלוקות.

"העלאה של 0.5% לא היתה הפתעה גמורה לשוק שכן כלכלנים רבים דיברו על עלייה שכזו", אמר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. "ההיחלשות בדולר החלה כבר לפני העלאת הריבית. אתמול ראינו בנקים זרים וישראלים שהחלו למכור דולרים".

עם זאת, ויסקין מציין כי הציבור עדיין רוכש דולרים (באמצעות הקרנות), כך שאין כיוון מסחר אחיד ומתקיים מצב של קונים מול מוכרים. "אם הדולר ימשיך לרדת, ייתכן שנראה היפוך מגמה בקרב הציבור".

ויסקין קובע גם, כי "קשה לראות את הדולר יורד מתחת לרמה של 4.60 שקלים". לדבריו, "הציבור רוכש דולרים ומספק רמת תמיכה". מחזורי המסחר אתמול היו גבוהים, וויסקין צופה טווח מסחר צפוי של 4.75-4.62 שקלים לדולר.

לעומתו, אומרים באקסלנס גלובל מרקטס כי העלאה של 0.5% דווקא היתה הפתעה מסוימת, שכן בתחילת החודש רמז הנגיד כי לא יעלה את הריבית כלל ולבסוף בחר בכיוון הקיצוני. עם זאת, מדגישים באקסלנס כי ב-13 בדצמבר צפוי יו"ר הפדרל ריזרב להעלות את הריבית ב-0.25%, כך שפער הריביות בין ישראל לארצות הברית עומד על 0.25%. "רמת התמיכה הנוכחית היא 4.66 שקלים - בדיוק הרמה שבה אנו נמצאים כעת. לכן אנו ממתינים לראות מה יעשו המשקיעים היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully