וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם רויטר על העלאת הריבית: "פישר לחץ על כפתור הפניקה"

טל לוי

29.11.2005 / 9:59

רויטר: "הדולר ימשיך להתחזק; כסף רב צפוי לצאת מהארץ, שכן נכסים בשווי עשרות מיליארדי דולרים נמכרו בשבועות האחרונים לחברות ביטוח ומשקיעים זרים שנוטים להשקיע עד פי 2 מהכסף בחו"ל"



"עלייה של 0.5% בריבית פירושה שפישר לחץ על כפתור הפניקה", אומר מנכ"ל חיסונים פיננסיים, אדם רויטר. "הנגיד העלה את הריבית במינון כפול שכן הוא חושש - ובצדק - מהמשך עליית הדולר אשר יוצרת לחץ אינפלציוני".



רויטר מציין כי לכאורה, הנתונים הכלכליים אינם מצריכים העלאת ריבית כה חדה, אולם מצביע על גורם נוסף משמעותי ביותר שעומד לדעתו בבסיס ההחלטה.



"עד כה נוהלו כספי הציבור בידי מנהלי השקעות שהשקיעו כ-6% מהכסף בלבד בחו"ל, אולם הדבר הזה עומד להשתנות", אומר רויטר. "רוב קופות הגמל והקרנות נרכשו בידי חברות ביטוח או גורמים זרים כמו קרן יורק וקרן מרקסטון בעלת האוריינטציה האמריקאית".



"מי שיבחן את תיקי ההשקעות של חברות הביטוח יגלה שהן משקיעות כ-12% מהכסף בחו"ל, לעומת מנהלי הקרנות שמשקיעים רק כ-5%-6% מהכסף מעבר לים", אומר רויטר. "המשמעות היא שהיקף אדיר של נכסים בשווי מאות מיליוני דולרים עובר למנהלי השקעות בעלי אוריינטציה גבוהה יותר לחו"ל ולכן כנראה שנראה יציאה של כסף רב מישראל".



עם זאת, רויטר מציין שלא מדובר בדבר רע: "השוק הישראלי הוא מרכזי עבור הישראלים, אולם יש צורך להשקיע גם בשווקים אחרים וזאת במטרה לפזר סיכונים ולהגדיל את הפיזור בתיק הנכסים".



"הציבור יעביר כספים לחו"ל ,ובצדק, שכן כמעט שאין פער ריביות בין ישראל לארה"ב", מוסיף רויטר. "העלאת הריבית היא ניסיון להחליש את מגמת עליית הדולר בישראל אולם ככל הנראה תימשך מגמת העלייה הזו למרות התיקון שאנו רואים היום".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully