וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן בשיא יוצא מהבורסה: הפניקס ונכסי הדרים ובניין פירסמו הצעת רכש למהדרין

שלומי גולובינסקי

29.11.2005 / 10:32

מציעות תשלום של 85 שקל למניית מהדרין - פרמיה של 10% ביחס למחיר השוק; חברת אלרן של משפחת דנקנר, המחזיקה ב-4.9% ממהדרין, הודיעה כי בכוונתה להיענות להצעת הרכש



חברת הביטוח וחברת הנדל"ן מקבוצת אי.די.בי מפרסמות הבוקר הצעת רכש מלאה במטרה למחוק את מניות חברת מהמסחר בבורסה. שתי החברות מציעות תשלום של 85 שקל לכל מניה של מהדרין - פרמיה של 10% ביחס למחיר השוק, המשקף למהדרין שווי של 256 מיליון שקל.



הצעת הרכש מיועדת למחזיקים ב-29% ממניות מהדרין (כל המניות שאינן בבעלות הפניקס או נכסי הדרים). ואולם, חברת אלרן של משפחת דנקנר, המחזיקה ב-4.9% ממהדרין, הודיעה כי בכוונתה להיענות להצעת הרכש. עם זאת, הצעת הרכש תצלח רק אם ייענו לה בעלי מניות שיביאו את המציעים להחזקה של 95% לפחות מהמניות. במקרה כזה, ליתרת המניות תבוצע רכישה כפויה. באם לא יזכו הפניקס ואי.די.בי לשיעור ההיענות המינימלי, הן מתכננות לרכוש מניות שיביאו אותם להחזקה משותפת ב-90% ממניות מהדרין. עלותה הכוללת של הצעת הרכש מסתכמת בכ-82 מיליון שקל.



מהדרין עלתה באחרונה לכותרות בעקבות עסקת הענק הרווחית, במסגרת היא תעביר למדינה שטחים באזור חולות אשקלון המיועדים למפוני גוש קטיף. מדובר בקרקע בשטח של עד 1,300 דונם, ובעסקה בהיקף כספי כולל שיכול להגיע עד ל-60 מיליון שקל. במקרה של מימוש מלוא העסקה, עשויה מהדרין לגזור קופון שמן של 32 מיליון שקל רווח נקי.



יו"ר מהדרין הוא יונתן בשיא, שעמד בראש מינהלת סל"ע, המינהלת המיוחדת שהוקמה במשרד ראש הממשלה לטיפול במפוני עזה. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה מהדרין עם רווח נקי של 27 מיליון שקל במחזור של 388 מיליון שקל, בהמשך לרווח נקי של 10 מיליון שקל בשנת 2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully