וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הנמלים הממשלתית של דובאי רכשה את מפעילת הנמלים הבריטית P&O ב-5.7 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

29.11.2005 / 10:38

דובאי הוציאה השנה יותר מ-3.5 מיליארד דולר על רכישת נכסים זרים, בזכות הכנסותיה הגדולות מנפט; מניית P&O זינקה בשבועות האחרונים ב-41% על רקע ההודעה על המשא ומתן עם דובאי



DP וורלד, חברת הנמלים הממשלתית של דובאי, חתמה על הסכם לרכישתה של P&O - מפעילת הנמלים הבריטית. DP תשלם 3.33 מיליארד ליש"ט (5.7 מיליארד דולר), ובאמצעות העסקה תחזק את פעילותה באסיה, בריטניה ואירופה בכלל.



P&O - Peninsular & Oriental Steam Navigation - היא מפעילת הנמלים הגדולה ביותר בבריטניה. DP תרכוש את מניותיה ב-443 פני למניה. מחיר השוק של P&O ביום שני היה 438 פני, שכן מנייתה זינקה בשבועות האחרונים על רקע ההודעה על המשא ומתן עם דובאי. מאז 28 באוקטובר, המניה זינקה ב-41%.



הרכישה תהפוך את DP וורלד למפעילת נמלי המכולות הרביעית בגודלה בעולם. הראשונה בגודלה היא האצ'יסון וומפואה מהונג קונג - הבעלים, בין היתר, של פרטנר הישראלית. דובאי נהנית כיום מצמיחה כלכלית מהירה בזכות יצוא הנפט, והוציאה עד כה השנה יותר מ-3.5 מיליארד דולר על רכישת נכסים זרים.



ענף הספנות והנמלים נהנה מתנופה עזה בזכות פעילות הייצור, היבוא והיצוא למדינות אסיה ושותפות הסחר שלהן. מחזור המסחר העולמי צפוי לגדול ב-7.6% ב-2006, לפי תחזית קרן המטבע הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully