וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ח.מר: "נמשיך לצמוח ב-2006 בקצב גידול דומה ל-2005"; הרווח הנקי זינק ב-30% ל-9.2 מיליון שקל

נתן שבע

29.11.2005 / 10:39

המשך ההזמנות מאמריקה הלטינית הזניק את הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי - עלו ב-23% ל-191 מיליון שקל; תחום מערכות הביטחון תרם הפסד תפעולי של 10 מיליון שקל



חברת התשתיות ממשיכה להציג עלייה בהכנסות וברווח בעקבות ההזמנות הרבות לתשתיות תקשורות שקיבלה החברה בשנה האחרונה ממקסיקו, ברזיל ואפריקה. הדבר גרם לרווח הנקי של החברה מתחילת השנה לעלות ל-37 מיליון שקל ולעבור את רווחיה בכל שנת 2004 שעמדו על 30 מיליון שקל. הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי עלו ב-23% ל-191 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי זינק ב-30% ל-9.2 מיליון שקל.







הרווח הגולמי של החברה עלה ל-48.4 מיליון שקל ושיעורו מסך המכירות מסתכם ב-25.3% בדומה לרבעון המקביל, אם כי פחות משיעורו ברבעונים האחרונים. הירידה בשיעור הרווח הגולמי של החברה נבעה מעיכוב בביצוע עבודות עם לקוחות מסוימים בארץ אך גם בברזיל, עיכוב שנובע בין היתר מהמתנה להיתרים או לספקים. בנוסף מושפע הרווח הגולמי מפרויקטים צבאיים בחטיבת המערכות, בהם הרווחיות בשלב הפיתוח וההנדסה נמוכה משמעותית מהרווחיות בשלב האספקות.



ההוצאות התפעוליות תפחו ב-34% בשל מאמצי החדירה למדינות אפריקה ואמריקה הלטינית והמשך המאמץ השיווקי בחטיבת המערכות, מה שהוביל לעלייה מתונה של 5% ברווח התפעולי ל-18.7 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה קילקל מעט את התמונה ברבעון השלישי בו צברה החברה מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 19.5 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 13 מיליון שקל ברבעון המקביל.



מריאן כהן, מנכ"ל ח.מר, רואה גם ב-2006 שנה טובה. "נמשיך לצמוח באותו קצב גידול של השנה. אני מעריך כי הגידול בברזיל מיצה עצמו אם כי נמשיך לחדור למדינות נוספות באמריקה הלטינית וגם באפריקה". למרות הגידול שנובע בעיקר בתחום התקשורת האלחוטית שלה, שתרם 70% מההכנסות, תחום מערכות התקשורת הצבאיות ומערכות הביטחון "ממשיך לדמם" לדברי כהן ותרם הפסד תפעולי של 10 מיליון שקל.



"נתאים את גודל הפעילות בתחום המערכות לגודל השוק. בפועל השוק לא מתאים אלינו או אנחנו אליו - נמשיך לצמצם את הפעילות בתחום גם ברבעון הרביעי ואני מקווה שברבעון הראשון נוכל לראות כבר שיפור. יחד עם זאת תחום מערכות הביטחון הוא בסימן שאלה גדול. פרויקט אחד משנה את התמונה", אומר מריאן. "בתחום התקשורת האלחוטית נמשיך ונראה את הצמיחה אך גם גידול כזה, צריך לזכור, כולל בתוכו הרבה כאב בדמות הכשרה של כוח אדם והפניית משאבים של חדירה לארצות אלה או השגת אישורים לפעולה", הוא מוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully