וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגולטורים בארה"ב יקבעו כי עדיף לצרכנים לרכוש מחברות הכבלים ערוצים בודדים ולא חבילות

סוכנויות הידיעות

29.11.2005 / 11:03

נציבות התקשורת הפדרלית חזרה בה ממסקנה קודמת שלה, לפיה רכישת ערוצים בודדים תהיה יקרה יותר; הקביעה מעוררת דאגה בקרב חברות הכבלים והלוויין



נציבות התקשרות הפדרלית (FCC) בארה"ב קרובה לקבוע כי חברות הכבלים יעניקו שירות טוב יותר לצרכנים אם יסכימו לאפשר להם לרכוש ערוצים בודדים ולא רק חבילות ערוצים. בדו"ח קודם שכתבה הנציבות על תעשיית הכבלים נכתב כי הצרכנים יצטרכו לשלם יותר על ערוצים בודדים, ואילו עתה תפרסם הנציבות דו"ח עם מסקנה הפוכה.



אמירה זו של נציבות התקשורת מעוררת דאגה במגזר חברות הכבלים והטלוויזיה בלוויין בארה"ב. ה-FCC אינה יכולה לאלץ את החברות לשנות את המודל העסקי שלהן, אולם למסקנות שלה יש משקל רב. מסקנותיה עשויות לחזק גם מחוקקים הפועלים להעניק לצרכנים, בעיקר להורים שביניהם, שליטה גדולה יותר בסוג הערוצים המגיע לביתם.



חברות הכבלים אומרות כי הפרדה של חבילות הערוצים תהיה קשה טכנית ואף תגדיל את העלות. מפעילות כבלים ולוויין משלמות עמלת רישיון חודשית על השימוש בערוצים ומגלגלות את עלות העמלה למנויים. העמלות נעות בטווח רחב מאוד. העמלה של ESPN של וולט דיסני היא 2.5 דולרים לחודש פר מנוי, ואילו הסרטים המצויירים של טיים וורנר עולים 15 סנט בלבד. אחד השיקולים שהובילו את הרגולטורים להציע מודל "א לה קארט" הוא העלות הגבוהה של ערוצי הספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully