וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ראש הממשלה יטפל אישית בפתרון הבעיות במערכת הובלת הגז הטבעי בצפון הארץ

שרון קדמי

29.11.2005 / 11:23

כך נודע ל-TheMarker; המקטע הצפוני של מערכת הולכת הגז הטבעי עתיד לחבר את אזור חיפה, אלון תבור והגליל המערבי ולאפשר תחילת אספקת גז טבעי לצרכנים בתוואי זה



הוועדה להסרת חסמים במשרד ראש הממשלה תטפל אישית במציאת פתרון למערכת הולכת הגז הטבעי לצפון הארץ, כך נודע ל-TheMarker. המקטע הצפוני של מערכת הולכת הגז הטבעי עתיד לחבר את אזור חיפה, אלון תבור והגליל המערבי ולאפשר תחילת אספקת גז טבעי לצרכנים בתוואי זה ובסמוך אליו, והוא נחשב למקטע חשוב ביותר, שכן איזור מפרץ חיפה והצפון רווי במפעלים תעשייתיים המעוניינים לעבור לשימוש בגז טבעי, בשל הרצון להפחית את רמת פליטות המזהמים באזור חיפה.



בתקופה האחרונה נתגלעה מחלוקת סטטוטורית קשה באיזור תל קשיש בקרבת טבעון, שעיכבה עד עתה את קידום הפרויקט.



בתוך כך, הקבינט החברתי כלכלי, בראשות ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט, החליט היום לפעול להשלמת המקטע הצפוני, לא יאוחר מסוף שנת 2007. השלמת המקטע ואספקת הגז תיעשה באמצעות חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל, האחראית על כל פרויקט מערכת ההוכלה מטעם המדינה.



הקבינט החליט עוד להטיל על שר התשתיות הלאומיות, שר הפנים והשר לאיכות הסביבה, לעשות ככל הנדרש על מנת להוציא לפועל את ההחלטה, ובין היתר להטיל על שר הפנים להביא לאישור את תוכנית המתאר הארציות הרלוונטיות של המקטע הצפוני עד לחודש יוני 2006, תוך מתן עדיפות לקידום, תכנון, אישור וביצוע המקטעים היבשתיים המובילים לחיפה ולאלון תבור ובמקביל, להמשיך בקידום תכנון התוואי הימי לחיפה, המצוי במחלוקת אף הוא, בעיקר בשאלה על כדאיותו הכלכלית לעומת החלופה היבשתית.



בימים אלו מוקם המקטע הראשון במערכת ההוכלה בדרום מישור החוף. התוואי היבשתי, המחבר בין אשדוד לאשקלון דרך תחנות הכוח "גזר" ו-"צפית", אמור להיות עד אמצע שנת 2006 על ידי חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל האחראית מטעם המדינה על ההקמה וההפעלה של מערכת ההולכה. בנוסף אמורה החברה לסיים את הקמתו של המקטע הדרומי של מערכת ההולכה מגזר לכיוון רמת חובב וסדום במהלך שנת 2007.



בנוסף, השלימו משרדי התשתיות והאוצר ורשות הגז הטבעי השבוע, מהלך אשר יביא להאצה בהקמת המקטע הדרומי של מערכת הולכת הגז הטבעי מקרית גת ועד לים המלח. המהלך כלל חתימה על הסכם בין המדינה לחברת נתיבי גז להעברת 90 מיליון שקל. סכום זה אמור לסייע במימון הקמת תוואי ההולכה הדרומי.



במקביל חתם שר התשתיות הלאומיות היוצא, בנימין בן אליעזר, על שינוי הרישיון של חברת נתיבי גז בו הוארך הרישיון מ-15 שנה ל-30 שנה. מהלך זה יאפשר לחברת נתיבי גז לגייס את ההון הנדרש לשם הקמת המקטע הדרומי של מערכת ההולכה. מהלך זה סולל למעשה את הדרך ומונע עיכובים להקמת המערכת אשר צפויה להסתיים במחצית השנייה של 2007.



בנוסף לכך תוקן הרישיון באופן שיאפשר להגדיל את היקף הצרכנים אשר יוכלו להתחבר לרשתות החלוקה ולא לרשתות ההולכה. לדברי מנכ"ל משרד התשתיות, אלי רונן, מדובר בפריצת דרך משמעותית למשק הגז הטבעי, בעיקר לצרכנים התעשייתיים הפרוסים לאורך תוואי מערכת ההולכה. "עיקר צריכת הגז כ-60% מתרכזת בדרום הארץ. יחד עם זאת ממשיך משרד התשתיות לפעול לקידום מערכת ההולכה לחיפה ולצפון הארץ", אמר רונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully