וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ: הרווח של לאומי יירד ב-36% לעומת הרבעון ה-2 ל-372 מ' ש'; בניכוי פריטים חד פעמיים הוא יצמח ב-4%

שרון שפורר

29.11.2005 / 11:17

זאת מפני שאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של הההופעה התפעולית יהיה ירידה בהפרשות לחובות מסופקים עד כדי שיעור של 0.59% מתיק האשראי לעומת למעלה מ-1% מאז הרבעון הרביעי של 2004



לקראת פרסום תוצאות בנק מחר, חוזים בסיטיגרופ לבנק השני בגודלו במדינה רווח נקי של 372 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה - גידול של 8% לעומת הרבעון המקביל, אשתקד, אך ירידה של 36% לעומת הרבעון הקודם - השני של 2005. התשואה על ההון צפויה לדעת בנק ההשקעות להגיע לגובה של 9.1%, לעומת 14.7% ברבעו השני של השנה ו-14.1% ברבעון המקביל לפני שנה.



האנליסט סימון נליס מבנק השקעות העולמי מציין, כי הירידה הצפויה ברווח הנקי ברבעון מונעת על ידי עלויות מס גבוהות יותר בשל כמה סיבות: הראשונה, עדכון יתרות המיסים המדחים שיבוא לידי ביטוי בגידול של 88 מיליון שקל בהוצאות, בעקבות הורדת שיעורי מס החברות; השנייה - הפרשה של 120 מיליון שקל לכיסוי השפעות מס עתידיות של מכירת האחזקות של הבנק בחברת הביטוח מגדל אל מתחת ל-10%; והשלישית - הפרשות לפיצויי פרישה המוערכות על ידי סיטיגרופ בכ-40 מיליון שקל נוספים.



נליס מציין, כי פריטים אלו היו ידועים כר בתום הרבעון השני של 2005 ולכן הם כבר מגולמים במחיר השוק. להוציא את עלויות המס וההפרשות המוקדמות לפיצויי פרישה, חוזה נליס לבנק עליה צנועה של 4% ברווח הנקי ברבעון השלישי, לעומת הרבעון הקודם.



האנליסט של סיטיגרופ מציין עוד, כי תחזיתו לגידול של 1% בהכנסות הבנק ברבעון עשויה להיות נמוכה מאשר בפועל וזאת, בשל הסביבה התפעולית של הבנקים, לפחות כפי שנראתה בתואצות המצוינות של בנק הפועלים ברבעון. ובעיקר בשל הכנסות משוק ההון ומהכנסות מימון כתוצאה מהאינפלציה ברבעו זה.



בעקבות ההפרשות הגבוהות של הבנק לחובות מסופקים בשני הרבעונים האחרונים, צופים כעת בסיטיגרופ דווקא שיפור משמעותי ברבעון השלישי, שיהיה המפתח לשיפור ההופעה התפעולית של הבנק. בבנק ההשקעות העולמי חוזים כי שיעור ההפרשה לחובות מסופקים מתוך תיק האשראי ירד ל0.59% - ירידה משמעותי לעומת שיעור של 1.17% ברבעון השני של השנה ו-1.05% ברבעון הראשון.



עוד מפנים בסיטיגרופ את תשומת הלב לכך, שרווחי ההון של הבנק ממכירת נכסי הקרנות של לאומי-פיא בתמורה ל-535 מיליון שקל וקופות הגמל של הבנק ב-1.15 מיליארד שקל יבואו לידי ביטוי רק בדו"חות 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully