וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיפור במיזם עם דנונה סידר את הרבעון של מי עדן: עברה לרווח נקי של כ-22 מיליון שקל

עומר שרביט

29.11.2005 / 12:32

מי עדן, שבשליטת משפחת נפתלי, אומרת כי מטרתה היתה לעבור השנה לרווחיות ולבסס את המותג EDEN באירופה; המכירות גדלו ב-3.5% למרות היחלשות המכירות במגזר הכדים; תזרים המזומנים גדל פי 3.5



הגידול במחזור המכירות באירופה והרווח מהמיזם המשותף עם דנונה, הביא לשיפור ניכר בתוצאותיה של ברבעון השלישי. החברה, שבשליטת משפחת נפתלי, אומרת כי מטרתה העיקרית היתה לעבור השנה לרווחיות ולבסס את המותג EDEN באירופה, תוך קונסולידציה של החברות שנרכשו על ידיה במהלך השנים.



ואכן, ברבעון השלישי רשמה מי עדן רווח נקי של 21.7 מיליון שקל, לעומת 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2004. למיזם המשותף עם דנונה שבסיסו בהולנד - DSE - היתה השפעה חיובית: מיזם זה רשם רווח של 2.9 מיליון יורו ברבעון השלישי, לעומת 1.9 מיליון יורו ברבעון המקביל אשתקד.







באמצע אוגוסט, המיזם קיבל מסגרת אשראי משלושה בנקים אירופיים - ביניהם גם בנק אוף סקוטלנד הבריטי - בהיקף של 100 מיליון יורו. האשראי ניתן ל-5 שנים וישמש להחזר הלוואות ב-55 מיליון יורו ולמימון הפעילות השוטפת.



ברבעון השלישי, מי עדן זקפה רווח של 5 מיליון שקל מרווחי החברות הכלולות, ביחס להפסד של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2004. השיפור התחיל בשורה העליונה, כאשר מכירות הקבוצה צמחו במהלך הרבעון בשיעור קל של 3.5% ל-117 מיליון שקל. השיפור בפעילות השוטפת נמשך גם בדו"ח תזרים המזומנים, שצמח ברבעון השלישי פי 3.5, ל-14.6 מיליון שקל.



על אף השיפור בהכנסות, הבאור המגזרי מצביע על חולשה מסויימת ברווחי מגזר הכדים, שירדו במהלך הרבעון ביותר מ-30% לרמה של 11 מיליון שקל, בעקבות ירידה במכירות מגזר זה. מנגד, חולשה זו קוזזה בחלקה עם מגזר הבקבוקים, שעבר לרווח של כ-2 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully