וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר ממשיך להיערך להקמת קבוצת התקשורת של אי.די.בי: הזמין מחקר לבחינת המיזוג

ערן גבאי

29.11.2005 / 12:57

כך נודע ל-TheMarker; גלובקול צפויה להיות חברת התקשורת הראשונה בקבוצה שתכונס לתוך סלקום; הערכות: גלובקול עשויה לעבור למתחם סלקום בנתניה שם תוכשר עבורה קומה



באי.די.בי ממשיכים להתכונן להקמת קבוצת תקשורת גדולה שתתחרה בבזק בכל החזיתות: ל-TheMarker נודע כי באי.די.בי הזמינו בשבועיים האחרונים עבודת מחקר מחברת המחקר והייעוץ פורסייט. זאת, לצורך בחינת מבנה ההיערכות של קבוצת התקשורת החדשה, שתכלול את סלקום במרכזה, את ברק, נטוויז'ן וכן את חברת גלובקול.



גלובקול - מקבוצת דיסקונט השקעות והפועלת בתחום הנס"ר (נקודת סיום רשת) והתקשורת העסקית - צפויה להיות הראשונה מבין חברות התקשורת של אי.די.בי, שמניותיה יועברו לסלקום במסגרת התגבשות הקבוצה. עוד נודע כי קיימות הערכות לפיהן גלובקול תעבור בעתיד למתחם סלקום בנתניה, שם תוכשר עבורה קומה.



גלובקול היא המתחרה הגדולה של חברת בזקכל מקבוצת בזק. שוק פתרונות התקשורת לעסקים, בכל הקשור לתשתית, מתאפיין בתחרותיות נמוכה יחסית: הפרויקטים הנחתמים בשוק הם לטווח של כ-5 שנים, ולמעשה מקבעים את החברות ברישות בנייני העסקים הגדולים לשנים רבות, גם מעבר לתקופת החוזים.



בכל הקשור לתחרות בתחום הפתרונות, שם התחרות גבוהה בהרבה, גלובקול נחשבת לשחקן קטן יותר: השוק בו פועלת גלובקול אומנם מתאפיין בצמיחה שנתית של כ-5% ויותר, אך הגידול בהכנסות נשחק דרך קבע בעלויות גבוהות, ורמת הרווחיות בענף - הן התפעולית והן זו של הרווח הנקי - נמוכה יחסית. היקף הכנסותיה השנתיות של גלובקול נאמד בכ-70 מיליון שקל.



ביולי השנה הוחלף מנכ"ל גלובקול כורש אברהמי, באמנון שקד, ששימש קודם לכן כסמנכ"ל משאבים ושירות בחברת הכבלים HOT. כבר מיומו הראשון הגדיר לו יו"ר גלובקול, עידו דיסנצ'יק, את המשימה העיקרית: להשתלב בתפניות החדות ובשידוד המערכות שעובר שוק התקשורת בישראל.



גלובקול מעניקה שירותי טלפוניה בפארקים תעשייתיים ובבניינים, ובחלק מהפרויקטים היא מחליפה את שירותי מערך תקשורת הנתונים, הטלפוניה, האינטרנט והמחשוב בבניינים. במסגרת הפרויקטים, מספקת גלובקול שירותי תקשורת הכוללים שירותי תכנון, ביצוע תשתיות תקשורת, שירותי טלפוניה מתקדמים, תקשורת נתונים ו-IT. לגלובקול 4 חטיבות: שיווק, מכירות, שירות וכספים, והיא מונה כ-130 עובדים.



כבר בתחילת 2005 שידרגה גלובקול את מערכות התקשורת בחברות סלקום ונטוויז'ן, מקבוצת אי.די.בי: במתקן סלקום בנתניה, התקינה גלובלקול מערכת תקשורת של נורטל בקיבולת של 6,000 שלוחות. היקף העסקה הוערך בכ-1.5 מיליון שקל. התקנה דומה התבצעה במשרדי נטוויז'ן, שם הוערך הפרויקט בכ-1.25 מיליון שקל. כמו כן, גלובקול רכשה בתחילת השנה את פעילות חברת טופקום - תקשורת נתונים מקבוצת הראל מחשבים - ומיזגה אותה לתוכה. היקף מכירותיה של טופקום בשנת 2004 הסתכמו ביותר מ-15 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully