וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפת חדשה לטרנד החברתי: מעלות תתפעל את מדד מעלה, המודד אחריות חברתית של עסקים

אסף רותם

29.11.2005 / 13:10

ארגון מעלה יזם את "מדד מעלה לאחריות חברתית" בשיתוף עם הבורסה לניירות ערך; המדד הושק בבורסה בפברואר 2005



הטרנד החברתי ששוטף את מדינת ישראל מהחרמון ועד אילת מקבל גיבוי נוסף בשוק ההון.



מעלה ומעלות הכריזו היום על השקת שותפות לשכלול ותפעול "מדד מעלה", שעודכן ורוכז תחת ארבעה נושאים מרכזיים בתחום האחריות החברתית של עסקים - איכות סביבה, אתיקה, סביבת עבודה וזכויות אדם וקשרי קהילה.



בבחינת התאמתם של קריטריונים אלה למשק הישראלי - חלקם ודאי זרים לחלוטין לפחות לחלק מהחברות המקומיות - משתתפות חברת הייעוץ מקינזי, ארנסט אנד יאנג, חברת הדירוג מעלות וארגון מעלה שיזם את "מדד מעלה לאחריות חברתית" עם הבורסה לניירות ערך בתל-אביב.



"מדד מעלה" הושק בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בפברואר 2005 ועודכן לראשונה ב-1 ביוני 2005 על בסיס נתוני החברות לשנת 2004. המדד כולל את 20 החברות המובילות בדרוג מעלה לאחריות חברתית, אשר עומדות בתנאי הסף של מדד ת"א 100, או חברות שמחזור ההכנסות שלהן עולה על 100 מיליון דולר, מתחומי השירותים והמחסר, תעשייה, בנייה ותשתית.



החל משנת 2006 תתפעל מעלות את "מדד מעלה". עדכון המדד יתפרסם ב-1 ביוני 2006.



דורית סלינגר, מנכ"לית מעלות, אמרה "הצטרפות מעלות למיזם המשותף של מעלה, מקינזי, הבורסה לניירות ערך וארנסט אנד יאנג מהווה עבורנו ציון דרך משמעותי. אנחנו רואים בכך את תרומתנו לתהליך המבורך של מעורבות חברות עסקיות בעולם הסובב אותן ובעיקר, הפעלה יזומה של אחריות חברתית וסביבתית".



טליה אהרוני, מנכ"ל מעלה, אמרה "המדד המעודכן מהווה ביטוי להתפתחות העצומה בתחום האחריות החברתית של עסקים בישראל. הצטרפות מעלות כגורם מקצועי מוביל לעריכת דירוג החברות כמו נכונות מקנזי ישראל לגבש השאלון מהווה מבחינתנו מקדם איכות ואמינות לתהליך כולו".



רונית הראל, סמנכ"לית בבורסה לניירות ערך, בירכה על הצטרפות מעלות לדירוג החברות וציינה "פרסום מדד מעלה, שהושק בתחילת השנה, הגביר את החשיפה של החברות הנסחרות בבורסה לנושא של אחריות חברתית וסביבתית. להצטרפות מעלות לתהליך הדירוג, המהווה בסיס למדד, יחד עם הרחבת התחומים המשפיעים הדירוג, תרומה חשובה למיצובו של המדד כאחד המדדים המובילים בבורסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully