וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוצאות המצוינות של מגדל הביאו את אי.בי.אי להעלות את ההמלצה למניה ל"קנייה" ולעדכן את מחיר היעד ל-7.1 ש'

שרון שפורר

29.11.2005 / 13:16

מחיר היעד החדש גבוה בכ-18% ממחיר השוק; האנליסט וויסבורד סבור כי הגידול בהכנסות מתיק ההשקעות ימשיך להשפיע לטובה על הרווח מתחום הביטוח הכללי גם ברבעונים הבאים



השיפור בתוצאותיה של חברת הביטוח ברבעון השלישי של השנה, שיפור שבא לידי ביטוי בכל תחומי פעילותה, בעקר בתחום הביטוח הכללי, מביא את האנליסט אורי וויסבורד מקבוצת אי.בי.אי להעלות את ההמלצה למניית החברה מ"צבור" ל"קנייה" ולעדכן את מחיר היעד בחצי שקל ל-7.1 שקלים - גבוה בכ-18% ממחיר המניה הבוקר.



וויסבורד מתייחס למספר נקודות בדו"חות החברה:



הראשונה - זינוק של 212% ברווח מביטוח חיים ל-268.5 מיליון שקל. לדבריו, הסיבה המרכזית לזינוק החד הוא גידול בהכנסות מהשקעות סחירות וכן עלייה בדמי הניהול בפוליסות המשתתפות ברווחים. בנוסף, הוא מציין, תרמה לגידול שינוי שיטת השערוך של נכסים לא סחירים. לגבי הפרמיות של החברה בעסקי ביטוח חיים, מציין האנליסט, כי הגידול בשיעור של 1% בלבד היה נמוך מעט משצפו בבית ההשקעות הישראלי.



נקודה נוספת אליה מתייחס האנליסט של אי.בי.אי היא הרווח מביטוח חיים של מגדל. הוא מפנה את תשומת הלב לכך, שלמרות ירידה של 2.7% בפרמיות, כתוצאה מרפורמה שהנהיג משרד האוצר, ולמרות עלייה בעבירות רכוש, הצליחה החברה להגדיל את הרווח מתחום הביטוח הכללי בשיעור של 27.5% לעומת התקופה המקבילה. הגידול, הוא מסביר, נבע מפעילות שביצעה החברה לטיוב איכות תיק הביטוח הכללי, דבר שגרם לשיפור ברווח החיתומי. כמו כן, הוא אומר, הושפע הרווח לטובה מגידול בהכנסות על תיק ההשקעות וגידול זה, הוא צופה, ימשיך להשפיע לטובה על הרווח מתחום הביטוח הכללי גם ברבעונים הבאים.



לדעתו של וייסבורד, עקב תמהיל העסקים של מגדל, החברה חשופה בשיעור נמוך בהשוואה למתחרותיה לתחום עסקי הביטוח הכללי וזו אחת מהסיבות לכך שהשורה התחתונה מעסקי ביטוח הציגה זינוק מרשים של 209% לעומת הרבעון המקביל, אשתקד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully