וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OECD: הכלכלה העולמית גילתה חסינות גבוהה מהצפוי לזינוק בנפט ותמשיך להתרחב

TheMarker

29.11.2005 / 13:51

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי אמר כי על הבנק הפדרלי להעלות את הריבית ל-4.75%, בעוד שעל הבנקים המרכזיים של אירופה ויפאן להשהות את ההעלאות כדי לעודד צמיחה



ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) אמר כי על הבנק הפדרלי של ארה"ב להמשיך להעלות את שיעור הריבית, בעוד שעל הבנקים המרכזיים של אירופה ויפאן להשהות את העלאות הריבית, על מנת לעודד צמיחה כלכלית. במסגרת התחזית הכלכלית החצי שנתית של הארגון, אמר הכלכלן הראשי כי הכלכלה העולמית גילתה חסינות גבוהה מהצפוי לזינוק במחיר הנפט, וכי המשך ההתרחבות הכלכלית הגלובלית נראית כתרחיש אפשרי.



בגלל הביקוש הער בארה"ב והעלייה במחירים, צריך הבנק הפדרלי להעלות את שיעור הריבית ל-4.75%, אמר ה-OECD. האינפלציה החלשה וההתאוששות שרק החלה צריכות לגרום לבנקים המרכזיים של אירופה ויפאן להשהות את העלאות הריבית.



ה-OECD אמר כי הכלכלה העולמית הוכיחה את עצמה כחסינה יותר מהצפוי לזינוק החד שרשם מחיר הנפט השנה - זינוק של 31%. חסינות זו איפשרה לה לשפר את התחזיות של יפאן ושל אירופה. "הכלכלה הגלובלית עמדה בזעזוע של מחירי האנרגיה בקלות יחסית", אמר הארגון.



ה-OECD חוזה כי הכלכלות החברות בו יצמחו ב-2.9% בשנה הבאה, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.8%. תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית עלתה מ-2.6% ל-2.7%. ב-2007 חוזה ה-OECD צמיחה של 2.9%, הודות לעלייה בפעילות המסחר, שיעורי ריבית נמוכים והתאוששות בצריכה הפרטית.



מדינות גוש היורו צפויות לצמוח ב-2.1% בשנה הבאה, וב-1.4% ב-2005. ה-OECD מעריך כי שיעור האבטלה בגוש היורו יישאר מעל 8% בשנה הבאה.



אף שסין אינה חברה ב-OECD, הארגון מצא לנכון לעקוב אחר פעילותה בגלל ההשפעה העצומה שלה על הכלכלה העולמית. הארגון צופה כי סין תצמח ב-9.4% ב-2006, וב-9.3% השנה. הוא קרא לממשלה לאפשר ייסוף במטבע המקומי - היואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully