וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדנקנרים ממשיכים ליהנות מרווחי הפועלים: מלח הרוויחה 32 מיליון שקל ותחלק דיווידנד של 20 מיליון שקל

עומר שרביט

29.11.2005 / 14:04

החוב של מלח לבנק לאומי עומד על 880 מיליון שקל בלבד; עודף שווי השוק של מניות הפועלים על השווי בספרי מלח - 550 מיליון שקל; החברה רכשה לאחרונה חוות פיטום דגים במזרח תורכיה



חברת תעשיות מלח שבשליטת משפחת דנקנר ממשיכה ליהנות מהאחזקה ב-7% ממניות בנק . ברבעון השלישי רשמה גידול של 58% ברווח הנקי שלה לרמה של 31.7 מיליון שקל. מרבית הרווח מגיע מהשותפות בגרעין השליטה בפועלים, שתרמה 28.4 מיליון שקל לשורה התחתונה, לעומת 16.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.



הפעילות המסורתית-תעשייתית של החברה - הפקת מלח, חוות דגים והשבחת מים - תרמה לרווח הנקי 3.3 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. לאחרונה דיווחה מלח למעלות כי היא שוקלת רכישת מפעל מלח בירדן או בקפריסין. כמו כן, באמצע אוגוסט רכשה מלח את חברת מאביסו התורכית תמורת 712 אלף שקל. למאביסו רישיון להפעלת חוות פיטום דגים בחלק המזרחי של תורכיה לתקופה של 10 שנים. פעילות זו צפויה להניב הכנסות החל מ-2007.



התחייבויות החברה דורגו לאחרונה ב-A(+) על ידי מעלות, שהסבירה את הדירוג הגבוה בשני גורמים: היציבות של האחזקה בפועלים, שהתחייבויותיו מדורגות ב-AA(+), והירידה בהיקף החוב של החברה - מרביתו מיוחס לבנק לאומי, שמימן הכניסה לגרעין השליטה בפועלים. החוב ירד מ-1.47 מיליארד שקל בתום 2003 לרמה של 880 מיליון שקל בסוף המאזן.



האחזקה בפועלים רשומה במלח לפי שווייה המאזני, או חלקה בהון העצמי של פועלים, קרי - 1.2 מיליארד שקל. התשואה הנאה במניות הפועלים מתחילת השנה - 44%, הביאה את שווי השוק של האחזקה בפועלים ל-1.75 מיליארד שקל. עודף השווי בין הספרים לשוק מסתכם ב-40%.



השותף הטרי של הדנקנרים במלח הוא מאיר שמיר, שימתין לאישור בנק ישראל כדי להפוך לבעל עניין בחברה ולהחזיק בה 29%. חלקה של מלח בדיווידנד עליו הכריז לאחרונה הפועלים הוא 27.4 מיליון שקל ומלח עצמה תחלק 20 מיליון שקל שישולמו ב-19 לדצמבר 2005. לאחר הדיווידנד האמור, יתרת העודפים הראויים לחלוקה של מלח עומדת על 378 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully