וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים חוזרים לטפס

עומרי כהן

29.11.2005 / 23:06

BOS נופלת בכ-14% על רקע גידול בהפסדים. סרגון מתאוששת בעלייה של כ-4%. ווקלטק עולה ל-5.2 דולרים


בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים. מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס מוסיפים 0.4% כל אחד. בקרב הישראליות, נסחרת ווקלטק במחיר של 5.2 דולרים, המשקף זינוק של כ-20% ביחס למחיר הסגירה אתמול. סרגון מתאוששת בעלייה של 3.9% ו-ואיו מוסיפה עוד 4.5%. מנגד, נופלת בי.או.אס ב-13.5% לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי.

סקירת טרום מסחר

אמש נסגרו המדדים בוול סטריט בירידות, בעיקר על רקע מימושים בשל רמות המחירים הגבוהות והעליות בשבועות שקדמו ליום המסחר.

היום אמור להתפרסם מדד ביטחון הצרכנים לאחר הפתיחה, ובתקופת החגים המאושרת, שנפתחה עם חג ההודיה, לעלייה במדד זה עשויה להיות השפעה חיובית על המגמה היומית במסחר. מחיר הנפט, שנפל אמש כ-2.4%, ממשיך בכיוון גם היום ומאבד כ-1% נוסף לרמה של 56.8 דולר לחבית. בשל כך, נראה כי השוק יפתח בנימה חיובית את המסחר, וכשעתיים לפני צלצול הפעמונים בוול סטריט מראים החוזים על עלייה במדדים של עד 0.2%.

בקרב המניות הישראליות, דיווחה היום לומניס, המתמחה במכשירי לייזר לטיפולים אסתטיים ורפואיים, כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק מערכת לייזר חדשה לטיפול בבעיות הגורמות לאובדן ראייה ולעיוורון - 3000 Novus. לומניס נסחרת ברשימת הפינק שיטס לפי שווי שוק של 70 מיליון דולר.

אישור מה-FDA קיבלה גם גליל מדיקל, המוחזקת על ידי אלרון (40%), לשיווק קבוצת מוצרים לטיפול בגידולים שפירים בשד. מערכת ה-CryoHit מיועדת לטיפול בגידול, אשר לפי החברה נחשב לנפוץ ביותר בקרב נשים מתחת לגיל 40 - ומאפיין מיליוני נשים בעולם. מענין יהיה לעקוב אחר תגובת המשקיעים היום, שכן נראה כי ההשפעה של האישור לא צפויה להיות מיידית. דורון בירגר, מנכ"ל אלרון, אמר כי "למערכת יש פוטנציאל לתרום הכנסות גבוהות, אך לא לפני 2007".

נראה כי השלכות הזעזוע במרקורי ילוו אותנו עד לתוצאות הסופיות של חקירת ה-SEC. אמש ציינה חברת המחקר פורסטר כי נראה שהשמועות על רכישתה האפשרית הן חסרות בסיס. בנוסף, הספקות לגבי המשך תפקודה של מרקורי לא היכו שורשים בפורסטר, בה מציינים כי הדבר החשוב ביותר לעתידה של החברה הוא האסטרטגיה העסקית שלה ויכולתה לבצע אותה - ובהם נראה כי מרקורי מתקדמת היטב, וכי צמיחתה תמשיך גם בשנת 2005. בדו"ח, שנכתב לאחר פגישה עם המנכ"ל החדש של מרקורי, טוני זינגלה, הוסיפו האנליסטים כי "הסכנה להשתלטות על החברה עשויה להגיע דווקא מחברות ששמן לא הוזכר, כמו SAP ו-EMC".

בקצה עונת הדו"חות, חברת BOS, שעיקר פעילותה מתמקדת כיום בחברה הבת אודם, יצרנית רכיבים אלקטרוניים, דיווחה על גידול של 326% בהכנסות הרבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הגיעו ל-6.2 מיליון דולר, אולם BOS הראתה בשורה האחרונה הפסד של 1.7 מיליון דולר, או 28 סנט למניה, לעומת הפסד של 466 אלף דולר, או 11 סנט, ברבעון המקביל.

צ'ק פוינט זכתה להתייחסות בסקירה פנימית של דויטשה בנק, שם תוארה כמניית צמיחה טכנולוגית, המתומחרת בזול באופן יחסי. באותה סקירה, קיבלה גם טבע שבחים בדמות "מניית צמיחה אטרקטיווית".

גם אם סיסטמס ואודיוקודס עשויות לרכז עניין, לאחר שהגיבו בצורה חדה להמלצות שליליות בשבוע שעבר ואיבדו כל אחת כעשירית מערכה. אמש, על רקע המלצות חיובית, זינקה אודיוקודס 6.5% בעוד אם סיסטמס הוסיפה 5.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully