וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הנדל"ן ב. יאיר השלימה אתמול את הגיוס המוסדי להנפקה של 135 מיליון שקל באג"ח ואופציות

נתן שבע

29.11.2005 / 15:08

החברה ששולטת בקניון פסגה בירושלים הנפיקה שתי סדרות אג"ח שהריבית עליהן נקבעה ברמה של 6%; פועלים אי.בי.אי יחד עם איפקס חיתום הובילו את ההנפקה



חברת הנדל"ן ב. יאיר השלימה אמש בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקה של איגרות חוב סטרייט ואופציות, והבטיחה 80% מגיוס בהיקף כולל של כ-135 מיליון שקלים. פועלים אי.בי.אי יחד עם איפקס חיתום ולידר הנפקות הובילו את ההנפקה.



ב.יאיר, הפועלת בעיקר בירושלים ונשלטת על ידי יוסי ויאיר ביטון, עוסקת בייזום ובבנייה של פרויקטים נדל"ניים, ובהקמה והשכרה של נדל"ן מניב. החברה הנפיקה למשקיעים שתי סדרות איגרות חוב מגובות בשיעבודים. בסדרה הראשונה, הציעה החברה למוסדיים לרכוש איגרות חוב בעלות מח"מ של כשלוש שנים, נושאות ריבית של 6% ומגובות בשיעבוד שני על פרויקטים שהחברה מבצעת, בהיקף של כ-40 מיליון שקל. התשואה על החבילה מגיעה ל-7.1%. לסדרה זו התקבלו ביקושים הגבוהים פי 2 לערך מהסכום שהחברה תיכננה לגייס. לפיכך, החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס לכ-45 מיליון שקל.



הסדרה השנייה כוללת 90 מיליון שקלים באגרות חוב, כאשר מחזיקי איגרות חוב יקבלו שיעבוד ראשון על קניון "הפסגה" שבבעלות החברה, בפסגת זאב בירושלים. איגרות החוב שהונפקו בעלות משך חיים ממוצע של שבע שנים ונושאות אף הן ריבית של 6% ותשואה של 7.1%. לסדרה זו, התקבלו ביקושים בהיקף של פי 1.4 מהגיוס שהוצע למוסדיים. היקף הגיוס מהווה כ-66% מהערכת שמאי שבוצעה לגבי שווי הקניון.



החברה סיימה את מחצית השנה הראשונה עם רווח של 6.6 מיליון שקל והכנסות של 127 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח של 3.4 מיליון שקל והכנסות של 100 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשנים 2002-2004 הצליחה החברה לצמוח ממחזור הכנסות של 113 מיליון שקל ל-241 מיליון שקל ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully